SIGN IN | REGISTER
Αρθρογραφία

ΑΚΤΗ ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΑΚΤΗ - Δείτε όλα τα άρθρα

Καλοκαίρι τέλος……..ελπίδες για καλό χειμώνα!

• Καλοκαίρι τέλος……..ελπίδες για καλό χειμώνα!

Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση

Tου Ιάκωβου Ιακώβου

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010. Ξύπνησα το πρωί για την δουλειά μετά από ένα τριήμερο ξεκούρασης και μιας αποτυχημένης ψαρευτικής εξόρμησης με αντένα (ως συνήθως) και στο μυαλό μου τριγύριζε η σκέψη για νυκτερινό casting με τον φίλο τον Πολύδωρο. Τον παίρνω τηλέφωνο πρωί πρωί και κλείνεται το ραντεβού. Αναχώρηση κατά τις 5 το απόγευμα για casting με δολώματα κορδέλα, αμερικάνο και ρίξαμε και 2 – 3 γαρίδες στον κουβά να βρίσκονται. Από το πρωί τριγυρνούσε ένα μέρος στο μυαλό μου αλλά για πολλές εξορμήσεις στο παρελθόν δεν μας πρόσφερε τίποτα. Δεν ξέρω γιατί αλλά κάτι με τραβούσε να πάμε εκεί εκείνο το βράδυ, είχα διαίσθηση που τελικά αποδείχτηκε αληθινή.

Βρισκόμαστε στο συνηθισμένο μας σημείο συνάντησης με τον Πολύδωρο, περνάμε από φούρνο, περίπτερο, βενζινάδικο κτλ. κλασσικά και είμαστε στον δρόμο καρφί για το μέρος που θα ψαρεύαμε. Κατά τις έξι καταφθάσαμε εκεί. Η θάλασσα αρκετά καλή ένα τριάρι βορειοδυτικό γεμάτο. Ξεφορτώνουμε το αμάξι, στήνονται τα «όπλα», δολώνονται και είμαστε πανέτοιμοι για την πρώτη ρίψη. Οι αρματωσιές μας απλές, συρόμενο βαρίδι με sissy και μονάγκιστρο. Ο Πολύδωρος έβγαλε από την ναφθαλίνη και ένα παλιοκάλαμο που είχε και το πέταξε στα ξέβαθα σχεδόν μπροστά μας με δόλωμα γαρίδα. Δεν προλάβαμε να ρίξουμε τα υπόλοιπα καλάμια και το πρώτο καμπανάκι ακούγεται! Τρέχει ο Πολύδωρος το αρπάζει, καρφώνει και ενώ αρχικά ένοιωθε αντίσταση στην συνέχεια το ψάρι φάνηκε τυχερό και ελευθερώθηκε αλλά χωρίς χείλη διότι αυτά μείνανε στο αγκίστρι του φίλου μου. Σαφώς νευριασμένος ο Πολύδωρος ξαναδολώνει και ρίχνει το καλάμι στο ίδιο σημείο. Δεν πρόλαβαν να περάσουν πέντε λεπτά και το καμπανάκι χτυπάει και πάλι. Με πιο ελαφρύ κάρφωμα και με μικρή μάχη ο Πολύδωρος φέρνει στην στεριά την πρώτη σχετικά μικρή τσιπούρα της φωτογραφίας η οποία μπήκε αμέσως στην παγωνιέρα. Τα υπόλοιπα 5 καλάμια ψάρευαν σε διάφορα βάθη και αποστάσεις με δολώματα κορδέλα και αμερικάνο χωρίς κανένα τσίμπημα. Ξαναδολώνει το σαπιοκάλαμο, το ρίχνει, ανάβουμε τσιγάρο ικανοποιημένοι από την πρώτη επιτυχία και αράζουμε στις καρεκλίτσες μας απολαμβάνοντας τον παγωμένο μας καφέ. Σε δέκα λεπτά κτυπάει το ίδιο καλάμι με πολύ περισσότερη δύναμη. Πεταγόμαστε πάνω και άλλη μια όμορφη τσιπούρα μετρίου μεγέθους αναπαύεται στην παγωνιέρα να κάνει παρέα με την πρώτη, πάλι στο σαπιοκάλαμο.

Όπως έχω προαναφέρει γαρίδες μαζί μας είχαμε μόνο 2 – 3 διότι δεν είχαμε προβλέψει ότι ο τόπος θα κρατάει τσιπούρες αν και ένας καλός φίλος άλλα μας έλεγε αλλά δεν τον ακούσαμε. Από μέσα μου λέω κι εγώ ρε γ….. έτσι θα την βγάλουμε σήμερα τα δικά μου πότε θα τσιμπήσουν! Παίρνω κι εγώ το ένα από τα τρία μου καλάμια, το δολώνω γαρίδα και το πετάω περίπου στο ίδιο σημείο όπου είχαμε τις προηγούμενες επιτυχίες. Δεν πέρασε ένα τέταρτο και ένα δυνατό κτύπημα τραντάζει το καλάμι και το κουδουνάκι κτυπάει δυνατά. Πετάω το τσιγάρο και τρέχω κοντά του, καρφώνω απαλά και σιγά σιγά το φέρνω έξω χωρίς να νοιώθω αντίσταση. Λέω κι εγώ τι έγινε το χάσαμε κι αυτό; Όμως το ψάρι ήτανε αγκιστρωμένο και ερχότανε προς το μέρος μου. Όταν το είδα στα αβαθή κατάλαβα ότι ήταν μια πανέμορφη τσιπούρα αρκετά καλού μεγέθους η οποία με κάποια καλά κεφάλια προς την έξοδο βρέθηκε κι αυτή να κάνει παρέα με τις υπόλοιπες στην παγωνιέρα πολύ σύντομα! Αυτά όλα έγιναν το πολύ σε μια – μιάμιση ώρα. Κάτσαμε και κοιταζόμασταν με τον Πολύδωρο για την σύντομη επιτυχία και καταλάβαμε αμέσως και οι δυο ότι η νύκτα μπορεί να ήταν μεγάλη και συναρπαστική!

Μετά από καμιά ώρα αφού πλέον δεν είχαμε τσιμπήματα στην γαρίδα (είχε πάει ήδη οκτώ η ώρα) ένα ωραίο τράνταγμα του καλαμιού με δόλωμα αμερικάνο μας έδωσε ένα όμορφο σαργουδάκι που δυστυχώς δεν ήταν δυνατό να απελευθερωθεί λόγω του ότι κατάπιε εντελώς το αγκίστρι . Στη συνέχεια και μέχρι τις δωδεκάμισι που αναχωρήσαμε βγήκε ένα μικρό μυλοκόπι και ένας μούρμουρος σε δόλωμα αμερικάνο. Η γαρίδα δεν μας έδωσε τίποτα άλλο αν και με αυτά που μας έδωσε ήμασταν πέρα για πέρα ικανοποιημένοι. Μαζέψαμε τον εξοπλισμό μας και ξεκινήσαμε όλο χαρά για την επιστροφή. Αυτή η εξόρμηση ήταν μοναδική τόσο για την ποικιλία ψαριών όσο και για το ότι έσπασε αυτή η καταραμένη γκαντεμιά και αψαρία που μας έδερνε σχεδόν για ένα χρόνο αφού περάσαμε κρύα, ζέστες και υγρασία σε διάφορες παραλίες από τον ΚΟΤ της Λάρνακας μέχρι και το Ζύγι σχεδόν μια με δύο φορές την εβδομάδα! Δια του λόγου το αληθές η φωτό! Γέμισαν οι μπαταρίες μας και είμαστε γεμάτοι ελπίδες για τις επόμενες εξορμήσεις. Η θάλασσα πάντα μας επιφυλάσσει εκπλήξεις και ποτέ δεν ξέρεις τι θα κτυπήσει το αγκίστρι σου όση εμπειρία και να έχεις και όσους πιθανούς συνδυασμούς να κάνεις στο μυαλό σου. Πάντοτε κατά τις εξορμήσεις μας κάνουμε ότι μπορούμε για να διατηρούμε το περιβάλλον καθαρό για να μας προσφέρει και αυτό τέτοιες συγκινήσεις. Καλό χειμώνα!

USEFUL LINKS

ONLINE
MAGAZINES

Cyprus Fishing Magazine
P.O. Box 55329, 3821 Limassol, Cyprus | Telephone: +357 25577750 | e-mail: info@cyprusfishingmagazine.com