SIGN IN | REGISTER

ΑΚΤΗ ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΟ - Δείτε όλα τα άρθρα

Σαμοθράκη αγάπη μου!!

•                              Σαμοθράκη αγάπη μου!!

Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση

Γλυκόπικρη γεύση σ’ αφήνει πάντα αυτό το νησί...........

Ένα διήμερο με άγριες καταστάσεις. Νυχτωθήκαμε να πιάσουμε λιμάνι την πρώτη μέρα στα Θέρμα και όπως βλέπετε στη φωτογραφία, το λιμάνι, από τους καιρούς που έβγαζε όλο το χειμώνα, μπαζώθηκε, μάζεψε άμμο και πέτρες και άφησε ένα πέρασμα 5μ για να περνάνε σκάφη! Εννοείται, στην Ελλαδάρα βρισκόμασταν και πολύ σωστά κανείς δεν μερίμνησε για να διορθωθεί το πρόβλημα..........
Η δολοφονική αδιαφορία όμως δεν ήταν το ότι δεν το έφτιαξαν, αλλά το ότι η σήμανση ήταν μηδενικη! Μερικά σημαδουράκια, τα οποία το βράδυ δεν φαίνονταν με τίποτε και όπως κι εσείς μπορείτε να διακρίνετε, η πράσινη σπίθα έλειπε!! Μας είπαν αργότερα ότι την έκλεψαν οι χίπηδες και ξεκαρδιστήκαμε στα γέλια!

Αλλά, ας μην σας τρομάξω ξεκινώντας με ψαροντουφεκάδικες περιπέτειες και ας πούμε πρώτα δύο λόγια γι’ αυτό τον πανέμορφο τόπο. Είναι νησί του Θρακικού Πελάγους. Βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του Αιγαίου, μεταξύ των νησιών Λήμνος, Ίμβρος και Θάσος και απέχει 24 ναυτικά μίλια από την Αλεξανδρούπολη. Η επιφάνεια του νησιού είναι 178 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ενώ η ψηλότερη κορυφή του έχει υψόμετρο 1.611 μέτρα. Με αυτό το ύψος η Σαμοθράκη θεωρείται το ψηλότερο ελληνικό νησί -με εξαίρεση των δύο μεγαλονήσων, της Κρήτης και της Εύβοιας. Μέσω του λιμανιού της Καμαριώτισσας η Σαμοθράκη συνδέεται ακτοπλοϊκά κυρίως με την Αλεξανδρούπολη και δευτερευόντως με την Καβάλα, το Λαύριο, καθώς και με άλλα νησιά του Αιγαίου. Άρα, ένας τρόπος να φτάσουμε στο νησί είναι με το πλοίο της γραμμής. Φυσικά, έτσι όπως κατάντησε σήμερα η βενζίνη στην Ελλάδα και όπως παντού έχουν βάλει διόδια, το να νοικιάσεις αμάξι και να φτάσεις στο νησί οδικώς είναι καταστροφικά ακριβό. Η πλέον συμφέρουσα λύση θα ήταν με αεροπλάνο και μετά, αν θέλεις να νοικιάσεις αμάξι ή σκαφάκι, να το κάνεις απ’ εκεί. Το καλύτερο απ’ όλα, βεβαίως, θα ήταν να έχεις ένα φίλο από Κομοτηνή με καλό σκαφος και να φύγετε απο το Φανάρι ή το λιμάνι του Αγίου Χαραλάμπους στη Μαρώνεια. Η διαδρομή είναι εκπληκτική αλλά απαιτεί πολλή προσοχή, καθώς το Θρακικό πέλαγος δεν αστειεύεται. Αν βάλει καιρό την έβαψες!!

Η περιπέτεια.......

Για να συνεχίσω απ’ εκεί που έμεινα και σας τρόμαξα στην αρχή του άρθρου, το φως είχε πέσει για τα καλά και κατάκοποι, μετά από τόσες ώρες ξύλο στο ταξίδι και φουλ ψάρεμα θέλαμε να πιάσουμε λιμάνι. Το κοντινότερο σε μας, καθώς και τα καύσιμα είχαν αρχίσει να τελειώνουν, ήταν αυτό στα Θέρμα. Τη συνέχεια την ξέρετε και το αποτέλεσμα ήταν να αποχαιρετήσουμε προπέλα των 200ευρώπουλων!!

Η ταλαιπωρία όμως δεν τελείωσε στην προπέλα. Εκεί που ήμασταν δεν υπήρχε βενζινάδικο και το ταξί πάνε έλα στη Χώρα ήθελε κανά 40αρι ευρώ. Το πρόβλημα όμως δεν ήταν αυτό, αλλά ότι τα μπετόνια που είχαμε ήταν ψηλά και δεν χώραγαν στο ταξί! ......

Έτσι ξημερώνει η δεύτερη μέρα, αφού ήπιαμε το προηγούμενο βράδυ και το ποτάκι μας στο μπαράκι με τους χίπηδες και το λάιβ μπλούζ μπαντ!! Σηκωνόμαστε, φτιάχνουμε προπέλα και παίρνουμε το λεωφορείο παρέα με τους χίπηδες και πάμε για βενζίνη. Φτάνουμε εκεί και μας λένε ότι το βενζινάδικο είναι 2 χιλιόμετρα μακριά. Παίρνουμε ταξάκι, στο οποίο άδεια τα μπετόνια χωρούσαν και γεμίσαμε επιτέλους τα τρία από αυτά.....
Μετά όμως είχαμε μείνει ενέχυρο εκεί. Προσφέραμε αμοιβή σε κάποιους που πέρασαν με τα αγροτικά για να μας πάνε, αλλά φαίνεται να μην έχουν ανάγκη τα ευρώ εκεί και δεν δέχτηκαν, ενώ οι πιο γελοίοι ήταν κάτι υπάλληλοι του δήμου που πήγαιναν ακριβώς στον τόπο που θέλαμε να πάμε κι εμείς, αλλά δεν μας πήγαιναν γιατί και καλά απαγορευόταν! Ο βενζινάς όμως μας ενημέρωσε ότι αν ήμασταν τουρίστριες, θα μας είχαν πληρώσει κιόλας για να μας πάνε!!!
Για να μην τα πολυλογώ, πήραμε τελικά τηλέφωνο ένα φίλο στην Κομοτηνή που είχε ένα δικό του φίλο στο νησί και ήρθε αυτός ο καλός ο άνθρωπος να μας πάει με το φορτηγάκι του και έτσι απόλαυσα, λίγο στενόχωρα βέβαια και μετά συνοδείας βενζινοαναθυμιάσεων, το σπαστό καφεδάκι μου!!

Γυρίσαμε τελικά στο σκάφος, το ετοιμάσαμε και κάναμε έτσι το ψάρεμά μας και τη δευτερη μέρα. Δεν μπορώ να πω ότι βρήκαμε τα ψάρια που περιμέναμε, αλλά δεν ψάρεψα και όπως ήθελα, αφού ο Λεωνίδας είναι αποκλειστικά ψακτηράκιας στα ρηχά. Ένα ψάρεμα, το οποίο το καλοκαίρι θα αποφέρει πολύ δύσκολα καρπούς. Εντόπισα μερικές στήρεςκαι ενα κοπαδάκι κόκκινες στα κατρακύλια στα βαθιά κοψίματα, αλλά δεν το τράβηξα αφου ήμουν μοναχούλης! Ήρθαν όμως τρεις όμορφες πριγκιπέσσες στο καρτέρι και μερικοί σαργάροι και δεν τους χαρίστηκα.....Βέβαια, το καλύτερο για μένα ήταν οι μπαρμπουνάρες...

Πάνω απ’ όλα, όμως, σημασία είχε το ταξίδι και όχι ο προορισμός. Απολαύσαμε το σκηνικό: ένας μικρός καταρράκτης να πέφτει βίαια στα κατακόρυφα και λίγο πιο πίσω οι χίπηδες να συνενώνουν το δάσος με το νερό φτιάχνοντας αντιηλιακές σκηνές με ό, τι βρουν.......

Η ώρα της επιστροφής είχε κάπου εκεί φτάσει γιατί τα μποφόρια πλησίαζαν απειλητικά και είπαμε, άμα σε πιάσει ο καιρός εκεί, θα είναι αξέχαστη η εμπειρία........
Μια πανέμορφη ιστορία. Βέβαια αυτό το λέω μετά απο δυο μέρες ακινησίας σε ένα μαλακό κρεβατάκι. Ωστόσο δεν μετανιώνω καμιά στιγμή, άλλωστε αυτές είναι εμπειρίες ζωής και θα το επαναλάμβανα ευχαρίστως ( αν σπονσάριζε κάποιος τις βενζίνες!!!)

Επιλογικά, παρά τις αναποδιές που καμιά φορά μας βρίσκουν, αν είστε οργανωμένοι και προσεκτικοί, ένα ταξίδι Κύπρο-Σαμοθράκη σας το προτείνω ανεπιφύλακτα. Καλό καλοκαίρι να’ χουμε!!

USEFUL LINKS

ONLINE
MAGAZINES

Cyprus Fishing Magazine
P.O. Box 55329, 3821 Limassol, Cyprus | Telephone: +357 25577750 | e-mail: info@cyprusfishingmagazine.com