SIGN IN | REGISTER
Αρθρογραφία

ΑΚΤΗ ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΟ - Δείτε όλα τα άρθρα

Σκιάθος ένας εξαιρετικός προορισμός για καταδύσεις και όχι μόνο

• Σκιάθος ένας εξαιρετικός προορισμός για καταδύσεις και όχι  μόνο

Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση

Σκιάθος ένας εξαιρετικός προορισμός για καταδύσεις και όχι  μόνο

Σκιάθος η πατρίδα του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, η γενέτειρα της Ελληνικής σημαίας στην μονή της Παναγίας της Ευαγγελίστριας, εκεί όπου για πρώτη φορά ο λευκός σταυρός τοποθετείτε σε ένα γαλάζιο φόντο και είναι έτοιμος να υψωθεί για να ξεκινήσει ο αγώνας του 21’. Η Σκιάθος είναι το πρώτο κατά σειρά νησί των Βορείων Σποράδων, απέχει μόλις 3 ναυτικά μίλια από τις ακτές του Πηλίου και 38 ν. μ. από το Βόλο. Οι χρυσές παραλίες, τα καταπράσινα βουνά και τα ιστορικά μνημεία της συνθέτουν από κοινού την εικόνα του νησιού που αντάξια συγκαταλέγεται στα πιο όμορφα νησιά του Αιγαίου. Δεν ξεπερνά τα 49 τ.χ., το μήκος των παράλιων που πλαισιώνουν το νησί είναι 44 χλμ. Ο κεντρικός δρόμος έχει μήκος περίπου 14 χλμ. και ενώνει την πόλη με τις Κουκουναριές. Η Χώρα, είναι το μοναδικό χωριό του νησιού. Χτισμένη με παραδοσιακή νησιώτικη αρχιτεκτονική φιλοξενεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού που φτάνει τις πέντε χιλιάδες

Φέτος λοιπόν σαν καλοκαιρινό προορισμό επέλεξα την Σκιάθο. Πρίν όμως μεταβώ εκεί εντόπισα μέσο του διαδικτύου και ένα κέντρο καταδύσεων για να πραγματοποιήσω μία κατάδυση στο νησί. Με ένα μαίλ ενημέρωσα τον ιδιοκτήτη του SKIATHOS DIVING CENTER ότι ενδιαφερόμουν για να κάνω κατάδυση κατά την διάρκεια των διακοπών μου εκεί. Ο Παναγιώτης Διολέτας (ιδιοκτήτης)  μου έστειλε με μήνυμα το τηλέφωνο του και με περίμενε όταν θα έφθανα στο νησί να επικοινωνήσω μαζί του για να κανονίσουμε την κατάδυση. Κατά την διαδρομή από το Λιμανάκι του Αγίου Κωνσταντίνου προς την Σκιάθο ο συνδυασμός της θάλασσας με το δάσος ήταν αυτό που καθήλωνε το μάτι και ηρεμούσε το πνεύμα. Φθάνοντας στο νησί με τις αποσκευές στο χέρι είχα εντυπωσιαστεί από τα νησάκια που φαινόντουσαν εκεί κοντά. Τσουγκιά και Άργος είναι τα μεγαλύτερα νησάκια κοντά στο νησί ενώ υπάρχουν αρκετά άλλα πιο μικρά σε μέγεθος. Από την πρώτη κιόλας μέρα που έφθασα στο νησί έψαξα και βρήκα το μαγαζί του Παναγιώτη στην περιοχή Ακρόπολης στο τέρμα της Παπαδιαμάντη(κεντρική οδός) ο Παναγιώτης διατηρούσε ένα υποκατάστημα στην παραλία των κουκουναριών και δώσαμε ραντεβού εκεί στις 12 η ώρα το μεσημέρι μετά από δύο μέρες όπου θα πραγματοποιήσουμε και την κατάδυση μας. Τις επόμενες δύο μέρες και ενώ ανυπομονούσα να έρθει η ώρα να δω και υποβρηχίος της ομορφιές του νησιού μου δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσω από κοντά τις περισσότερες παραλίες της Σκιάθου, να γευτώ νησιώτικα εδέσματα και να καταναλώσω αρκετά λίτρα παγωμένης μπύρας (στο κάτω κάτω είπαμε διακοπές)  . Σε κάθε παραλία τα πέδιλα και η μάσκα μου έδιναν την ευκαιρία να παρακολουθήσω μοναδικές υποβρύχιες εικόνες και αυτό προϊδέαζε  ότι  θα ακολουθούσαν ακόμη καλύτερες εικόνες στην κατάδυση μας.

Επιτέλους η μέρα έφτασε και από νωρίς είχα πάει στην παραλία περιμένοντας να γίνει 12 η ώρα και να ξεκινήσουμε. Αφού γεμίσαμε όλα τα απαραίτητα έντυπα και βρήκαμε τον εξοπλισμό μας,  επιβιβαστήκαμε στο φουσκωτό του Παναγιώτη για να μεταφερθούμε στον τόπο κατάδυσης. Η κατάδυση θα γινόταν σε ένα μικρό νησάκι όπου ο βυθός παρουσιάζει μια πολυμορφία από βράχο, ποσειδώνια και άμμο ενώ το βάθος ξεκινάει από τα 4 μέτρα και σκαλιαστά προχωράει μέχρι και τα 20 . Κάπου εκεί ένα μεγάλο σκαλί οδηγεί το βάθος στα 30+ αλλά εμείς θα μέναμε μέχρι τα είκοσι μέτρα και επιστροφή στο σημείο εκκίνησης.

Η ομάδα αποτελείτε από 6 άτομα και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Εγώ ο Παναγιώτης και μια Αγγλίδα μείναμε μαζί και ξεκινήσαμε μετά τους απαραίτητους ελέγχους να κατεβαίνουμε στον βυθό και να περιεργαζόμαστε την περιοχή. Το νερό στους 28 βαθμούς και η ορατότητα πέραν των 25 μέτρων.  Στο πρώτο σκαλί από τα 6-7 μέτρα στα 10-12 μας καλωσόρισε ένα χταπόδι. Στην αρχή δεν ήταν και πολύ φιλικό αφού μελάνιασε τον τόπο αλλά αργότερα δέχθηκε να ποζάρει για ορισμένες φωτογραφίες. Λίγο πιο κάτω ένα τεράστιο κοπάδι από διάφορα μεγέθη σορκών βοσκούσε ανενόχλητο από την παρουσία μας κοντά σε ένα βράχο. Βαθύναμε ακόμη λίγο και από μακριά ο Παναγιώτης μου κάνει νόημα να κοιτάξω στο βάθος. Στην αρχή δεν διέκρινα κάτι περίεργο αλλά αργότερα παρατήρησα μια γνώριμη μορφή να κινείτε στο βαθύ μπλέ. Μία τετράκιλη περίπου συναγρίδα είχε βάλει στο μάτι ένα κοπάδι από παπαδιές και τις γυρόφερνε απειλητικά. Προσπάθησα να κινηθώ προς το μέρος της για μια φωτογραφία. Η παπαδιές ένιωσαν ασφάλεια από την παρουσία μου και με περιτριγύριζαν ενώ η συναγρίδα εμφανώς ενοχλημένη έκανε νευρικά περάσματα μπροστά μου στα 7-8 μέτρα. Εγκατέλειψα την μαγευτική αυτή εικόνα και κινήθηκα σε ποιο ρηχή ζώνη αφού κάπου εκεί στα 19-20 μέτρα το θερμοκλινές τσάκιζε κόκαλα και η κοντή στολή που φόραγα δεν έκανε και πολύ δουλειά.  Οδηγηθήκαμε σε ένα κομμάτι βράχου με άμμο προέκταση του νησιού .

Εκεί παρατήρησα μία παχύρρευστη διάφανη ουσία να εισρέει από τον βράχο μέσα στην θάλασσα και να δημιουργεί μια μικρή θολούρα. Αργότερα όταν ανεβήκαμε στην επιφάνεια ο Παναγιώτης μου εξήγησε ότι πρόκειται για γλυκό νερό που εισρέει από το νησί στην θάλασσα. Επόμενος επισκέπτης ένας καλοαναθρεμμένος ροφάκος κοντά στα 5 κιλά. Η παρουσία μας από μακριά τον έκανε να ταμπουρωθεί στο θαλάμι του . Πλησίασα όσο ποιο σιγά μπορούσα την τρύπα και μόλις τον είδα  πρόβαλα την φωτογραφική αλλά αυτός κρύφτηκε ακόμη πιο βαθιά αφήνοντας την φωτογραφία χωρίς πρωταγωνιστή. Στην ζώνη των 10-8 μέτρων Σορκοί , σάλπες , πέρκες, γύλοι και πολλά άλλα ψάρια μας χάριζαν μοναδικές εικόνες. Το ρολόι έδειχνε ότι πέρασαν ήδη 40 λεπτά ενώ νόμιζα ότι βρισκόμουν στο νερό μόνο για ένα τέταρτο. Η παρουσία τόσο πολλών ψαριών και τέτοιας ποικιλίας πραγματικά κάνει τον χρόνο να κυλάει πολύ πιο γρήγορα. Κάναμε την στάση αποσυμπίεσης και βγήκαμε στην επιφάνεια. Με την βοήθεια των εκπαιδευτών αφαιρέσαμε τον εξοπλισμό και επιστρέψαμε με το σκάφος στην ακτή. Το νησί ήταν πανέμορφο αλλά ο βυθός ήταν ακόμη πιο μαγευτικός. Στο κατάστημα του Παναγιώτη είχαμε την ευκαιρία να καθίσουμε παρέα με το φραπεδάκι μας και να γνωριστούμε καλύτερα. Μανιακός ψαράς και κυνηγός και αυτός όπως και εγώ πιάναμε το ένα θέμα μετά το άλλο όπως λέμε ‘κύλισε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι.’ ‘Πολύ το ψάρι στην Σκιάθο’ του λέω ‘Ναι’ μου απαντάει ‘ορισμένα σημεία τα προστατεύουμε ως κόρη οφθαλμού για να κρατάει ζωή το νησί . Αλλά από ότι άκουσα εσείς στην Κύπρο τα φάγατε όλα με τις καταδύσεις και τα ψαροντούφεκα. Στις καταδύσεις το μόνο πράγμα που μπορείς να πάρεις μαζί σου από την θάλασσα είναι αναμνήσεις και φωτογραφίες και μπορείς να αφήσεις πίσω σου μόνο μπαμπουλήθρες.’. Σκύβω το κεφάλι μην μπορώντας να δικαιολογηθώ και σκέφτομαι από μέσα μου ακόμη και στην Σκιάθο έφτασαν τα χαΐρια μας. Που να ακούσει και για τους δυναμίτες και τα ανεξέλεγκτα δίκτυα και παραγάδια και τις τράτες. ‘Σε δύο μέρες έχουμε καταδυτικό ταξιδάκι με το μεγάλο το Σκάφος θα’ρθείς;’ Με ρωτάει. ‘Δυστυχώς’ του λέω σε ‘δύο μέρες φεύγουμε’. ‘Δεν πειράζει’ μου λέει κανόνισε να’ έρθεις κάποια πιο ήσυχη περίοδο να κάνουμε και τις καταδύσεις μας και να πάμε και ψάρεμα και κυνήγι. Εγώ από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο ασχολούμαι με κυνήγι και ψάρεμα και τους υπόλοιπους μήνες με τις καταδύσεις.

Η ιδέα μου ακούστηκε πολύ καλή . Ευκαιρία για ήσυχα ψαρέματα και κυνήγια μακριά από τον συνωστισμό και την πολυκοσμία και καταδύσεις σε  όμορφα μέρη, μαγευτικά μοναδικά. Όποιος είπε ότι οι εξωτικοί προορισμοί είναι καλύτεροι από τα Ελληνικά νησιά για κατάδυση δεν το έψαξε πολύ το θέμα. Στο κάτω κάτω εκεί μπορεί να έχουνε να δείξουνε στα θολά νερά τους καρχαρίες και σελάχια αλλά δεν έχουνε σουβλάκι στην πίτα με τζατζίκι και φραπεδάκι μετά την κατάδυση σωστά….

USEFUL LINKS

ONLINE
MAGAZINES

Cyprus Fishing Magazine
P.O. Box 55329, 3821 Limassol, Cyprus | Telephone: +357 25577750 | e-mail: info@cyprusfishingmagazine.com