Φίλε τούτη η μηχανούα έννεν για spinning. Έννεν λίον βαρετή? Εν σε κουράζει?
kαθολου βαρετη, παντως την δουλεια της καμνει την
Φίλε μου 400 γραμμάρια για μιαν μηχανούα που θα σύρνεις τζε θα τράβας κάθε 20-30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά. Συνήθως μιλούμεν για 200-300 γραμμάρια. Επίσης η μηχανούα που έβαλες είναι με baitrunner και η βασική της χρήση σίγουρα δεν είναι το spinning.
Το βάρος δεν πέζει ρόλο μόνο στην κούραση αλλά τζε στην ισοροπία του καλαμιού. Στο spinning θέλεις το κέντρο βάρους του καλαμιού σου να είναι στο σημείο που το κρατάς έτσι ώστε να μην σε κουράζει.
Αν είναι ισορροπημένη τζε δεν σε κουράζει υποθέτο ότι είναι OK. Ίσως κάποιος πιο έμπειρος να τις έβρει τζε άλλα πιθανά προβλήματα. Εν ξέρω αν το drag τις εν αρκετό για τα runs που κάμνουν ψάρκα όπως οι λίτσες π.χ.
Το baitrunner σίγουρα ΔΕΝ θέλεις να το έχεις ανοικτό όταν ψαρέυκεις spinning. Θέλεις μονά φρένα ρυθμισμένα στα όρια της μισίνας σου έτσι ώστε να σου παρέχει άμεσο κάρφωμα του ψαρκού τζε επίσεις να μην του επιτρέπει να σου πάρει πολλήν μισίνα.
Το baitrunner χρησιμοποείται κυρίως στο ψάρεμα του κυπρίνου, στο οποίο έχεις στημένα τα καλάμια και αφήνεις στο ψάρι να πάρει μέτρα μισίνας με το τσίμπημα του χωρίς να πονηρευτεί. Μόλις σηκώσεις το καλάμι και γυρίσεις λίγο τη μανιβέλα κλείνουν και μπένουν σε εφαρμογή τα 2ρα φρένα που είναι προρυθμισμένα να μην αφήνουν μισίνα ελεύθερα,αλλά με κάποιο ζόρι. Επίσης χρησιμοπιούνται και στο casting όταν θέλεις να δώσεις μισίνα του ψαριού με το τσίμπημα. Τωρά στο σπίννιγκ δεν έχει χρησιμότητα αφού τα φρένα έχεις τα προρυθμισμένα εκεί που τα θέλεις συνέχεια. Και αφού γυρίζεις συνέχεια τη μανιβέλα του μηχανισμού πάντα θα χρησιμοποιείς ένα από τα 2 συστήματα φρένων, αφού το ένα κλείνει από μόνο του όταν γυρίσεις την μανιβέλα. Δεν ξέρω αν κάποιος τη χρησιμοποιεί στο σπίννιγκ, αλλά τουλάχιστον προσωπικά δεν μπορώ να βρω κάτι που να βοηθουν τέτοιοι μηχανισμοί στο σπίννιγκ.
andrea5 wrote:εγω παντος οταν ετυχε να ροτισο τους καταστιματαρχες για μια μιχανουα τι καμνει το μοχλουι πουκατο ειπαμου οτι ειναι για οταν πιασεις μεγαλο ψαρι ,
Το μοχλούι που κάτω είναι άλλο πράμα, δεν έχει να κάμει με τες μηχανές baitrunner.Το συγκεκριμένο μοχλούι αφήνει τη δυνατότητα στην μανιβέλα του μηχανισμού να γυρίζει και προς τις δύο κατευθύνσεις, έτσι ώστε αν το ενεργοποιείσεις όταν έχεις μεγάλο ψάρι πάνω, και το ψάρι ζητά σου μισίνα, γυρίζεις την μανιβέλα αντίστροφα και αφήνεις μισίνα...Προσωπικά πιστεύκω εν κάτι που χρειάζεται μεγάλη εξικοίωση και προτιμώ να δουλεύκω το ψάρι με τα φρένα της μηχανής....Μπορεί με τούντο τρόπο με μια άτσαλη κίνηση να γινούν όλα μαλιά κουβάρια και να ξετυλιχτεί απότομα πολύ μισίνα με μια άγαρπη κίνηση... Και τα baitrunner έχουν τούτο το μοχλούι, όπως και όλες οι μηχανές.
AggelosLRK wrote:Το baitrunner μονο σε ψαρεμα κυπρινου το εχω δει να δουλευει,θεωρητικα και για σορκους θα εκανε αλλα ουτε που με απασχολει το θεωρω περιττο.
Εξαρτάται πως ψαρέυεις. Όταν κάνεις ψαρέματα καστινκ και ψαρέυεις με ανοιχτά τα φρένα, ειδικά σε συνθήκες surfcasting που έχεις να αντιμετωπίσεις πιο αξιόλογα θηράματα, το baitrunner είναι κάτι πολύ χρήσιμο...
Δεν μπορεις να εχεις ανοικτο το BR σε surf γιατι θα σου παιρνει την μισηνα το κυμα και ο αερας,χρησιμευει για ψαρια που εχουν συνηθεια να κουβαλουν το δολωμα στο στομα πριν το καταπιουν,προσωπικη μου αποψη φυσικα
Επειδή τον χειμώνα που επέρασε έκαμα αρκετά ψαρέματα, πάντα με ανοιχτά φρένα, έχω να σου πω ότι έκανα τα καλύτερα μου ψαρέματα με αυτό τον τρόπο.. Τα φρένα ανοίγεις τα σε σημείο που να μην πέρνει μισίνα το κύμα, βάλλεις και ένα κουδουνάκι πάνω στη μισίνα κοντά στο μηχανισμό, βάλλεις και ένα φωσφοράκι στο κουδούνι και με το παραμικρό τσίμπημα-τράβηγμα του ψαριού, το κουδουνάκι σε συνεργασία με τα ανοιχτά φρένα κινείται προς τα πάνω.. Καταλαμβένεις τα τσιμπήματα που με κανένα άλλο τρόπο δεν θα μπορούσες να καταλάβεις σε συνθήκες με έντονο κυματισμό..Ούτε τα μαϊμουδάκια (οπτικοί ειδοποιειτές), ούτε φωσφορο ή κουδουνάκι στη μύτη του καλαμιού δουλεύει σε πολύ δυνατούς καιρούς.
Χρειάζεται και θα σου εξηγήσω το γιατί. Ας υποθέσουμε πάεις ένα ολονύχτιο και στήνεις τρια καλάμια. Κάμνεις τη βολή σου, στήνεις το καλάμι, ανοίγεις τα φρένα, τεστάρεις τα αν αφήνουν μισίνα όπως εσύ θέλεις, βαλλεις το κουδουνούι, πάεις πάρακατω...Στήνεις και τα υπόλοιπα.. Μετά πάεις να τραβήσεις το πρώτο για αλλαγή δολώματος... Οπότε, κλείεις τα φρένα, φέρνεις το έξω, δολώνεις σύρνεις και ξαναβάλλεις το στη θέση σου...πάεις στο αυτοκίνητο κάθεσε, και στην επόμενη αλλαγή δολώματος, θωρείς τη μισίνα του καλαμιού που έσυρες πριν κομμένη...τι εσυνέβηκε;;; εξέχασες να ανοίξεις τα φρένα μετά την βολή, ή απλά εν τα άνοιξες όσο θα έπρεπε... Γιατί εξέχασες; Επειδή την ώρα που το 'εστηνες ετσίμπαν το πάραδιπλα, ή επειδή εν ψοφόκρυο και έθελες να μπεις στο αυτοκίνητο γρήγορα γρήγορα, ή ίσως (ναι γίνεται και τούτο), επειδή βρέχει... Αλλά και να μην γίνει κάποιο παρόμοιο περιστατικό, ξέρεις πόσο κουραστικό είναι να ανοίγεις και να κλείνεις συνέχεια φρένα;; και το δύσκολο είναι να έβρεις τη σωστη ρύθμιση. Ενώ με το baitrunner απλά ανοίγεις ένα μοχλούι και τα φρένα είναι έτοιμα προρυθμισμένα που το προηγούμενο απόγευμα.. Πρακτικά γίνεται τούτο που λες, αλλά εν δυσκολία...