Υστερα απο παροτρυνση ζητωντας μου ποιες ειναι οι διαδικασιες αποφασισα μολις βρηκα λιγο χρονο ελευθερο να σας παρουσιασω τον δικο μου τροπο συντηρησης με υλικα δικης μου προτιμησης.Ο καθενας μπορει να χρησιμοποιησει οτι υλικα θελει και οποια διαδικασια θεωρει ο ιδιος οτι ειναι σωστη.Εγω απλα θα βαλω καποια πραγματα στην σειρα και θα τονισω ποιες λεπτομερειες ειναι σημαντικες.
Καταρχην θα σας δειξω πια εργαλεια και υλικα χρησιμοποιω για να παρετε μια ιδεα.



Οριστε και ο μηχανισμος που θα χρησιμοποιηθει. Shimano Stradic Ci4 2500

Ξεκινωντας απο τα ευκολα πρωτα θα καθαρισουμε τα φρενα μας.

Ξεκινουμε αφαιρωντας την πεταλουδα προσεχτικα για να μην πεταξει και στην συνεχεια γυριζουμε το spool αναποδα χτυπωντας το στην παλαμη μας για να βγουν οι ροδελες των φρενων.

Στην συνεχεια χρησιμοποιουμε το ασετον σε καποιο δοχειο για να τα μουλιασουμε ολα μεσα και να διαλυθει το γρασσο

Μετα απο 15λεπτα τα βγαζουμε και τα σκουπιζουμε προσεχτικα

Ξεκινουμε το γρασσαρισμα απο το βαθος της πομπινας και καθως βαζουμε τις ροδελες μια-μια τις γρασσαρουμε,ουτε λιγο ουτε παρα πολυ γρασσο (εγω χρησιμοποιω Cal's universal)



Στην συνεχεια γυριζουμε την πομπινα αναποδα για να βαλουμε λιγο γρασσο στην μικρη σουστα που βγαζει τον γαργαλιστικο ηχο των φρενων οταν λειτουργουν

Σειρα εχει η μανιβελα μας την οποια δεν πρεπει να υποτιμουμε στην συντηρηση ειδικα οταν εχει ρουλεμαν,ξεκινησα προσεχτικα το ξυλωμα της.Η stradic εχει 2 ρουλεμαν και ενα πολυ ομορφο χερι.

Τα ρουλεμαν θα τα καθαρισω μεσα σε μπουκαλακι με ασετον ενω τα μεταλλικα μερη θα τα βαλω στο ultrasonic cleaner μαζι με το μπουκαλακι με το ασετον για 15λεπτα περιπου.


Εδω ειναι τα εξαρτηματα καθαρισμενα

Και εδω το γρασσαρισμα που πρεπει (να θυμαστε οτι το λιγο γρασσο ειναι "πολυ")

Εδω κατι πολυ σημαντικο,τα ρουλεμαν πρεπει να αφαιρεθει η ασπιδα προστασιας τους για να λαδωθουν σωστα,σε διαφορετικη περιπτωση μπορει να μην ειναι αρκετο το λαδι που θα περασει μεσα και θα καταστραφουν.
Για την αφαιρεση της ασπιδας πρεπει να παρατηρησετε μια μικρη εσοχη πανω στο ρουλεμαν και με κατι αιχμηρο (εγω χρησιμοποιω αγγιστρι) να αφαιρεσετε προσεχτικα την βαση της ασπιδας της οποια κρατα στο τοπο της.

Σειρα τωρα εχει το "καταραμενο" line roller "καταραμενο" γιατι αποτελει το κυριως βασανο των μηχανισμων μας καθως στραγγιζει την πετονια/νημα καθως τυλιγει και ειναι εκτεθιμενο παντα στην αλμυρα και στον ηλιο.
Εδω με την σειρα ολοκληρο το Line roller της stradic.Αν παρατησετε θα δειτε πως το ρουλεμαν παρουσιασε προιμα σημαδια σκουριας.

Και εδω μετα το καθαρισμα.Μπορειτε να φανειτε λιγο παραπανω γεναιοδοροι με το γρασσο σε αυτην τη περιπτωση καθως με το δουλεμα θα απλωθει μονο του εκει που πρεπει και οτι ειναι παραπανω θα βγει εξω και θα το σκουπισετε.

Συνεχεια με το μπρατσο του pick up.Αν θεωρησετε πως δεν χρειαζετε συντηρηση(δλδ αν ανοιγει και κλεινει ομαλα) δεν ειναι απαραιτητο να το ανοιξετε και θα αποφυγετε μπελαδες αν οι σουστες σας σπαζουν τα νευρα.Εγω παντα τα ανοιγω γιατι συνηθως εχει αμμο απο τις παραλιες.

Βαζουμε αρκετο γρασσο στα εσωτερικα για να ελαχιστοποιησουμε τις τριβες.

Στην συνεχεια προχωρουμε στο εσωτερικο του μηχανισμου αφαιροντας πρωτα την μικρη βιδα που εμποδιζει το παξιμαδι να ξεβιδωσει και αφαιρουμε το πανω μερος του μηχανισμου οπου το πρωτο που θα συναντησουμε ειναι το συστημα αντεπιστροφης.Σε αυτο το σημειο πρεπει να αναφερω πως αν δεν εχει εμφανη σημαδια οξειδωσης(ζουμια απο σκουρια και τραχη δουλεμα του αξονα που συνοδευεται απο θορυβο σαν να εχει αμμο) δεν αξιζει τον κοπο να το ανοιξουμε.Αν χρειαστει να το ανοιξουμε το καθαριζουμε και θυμομαστε την σειρα που πρεπει να το κλεισουμε παλι.Προσοχη δεν θελει γρασσο παρα μονο 1-2 σταγονες λαδι.

Στην συνεχεια συναντουμε το καθετο γραναζι με το κεντρικο ρουλεμαν και το σιδερο που κλειδωνει την αντεπιστροφη.Τα αφαιρουμε και προσεχουμε τα washers(μικρες ροδελες χαλκινες/μπρουτζινες/αλουμινιο κτλ) να μην χαθουν καθως μπορει απο το καιρο και τα βρωμικα γρασσα να μην φαινονται

Και επιτελους φτασαμε στην καρδια του μηχανισμου οπου βλεπουμε τα διαφορα γραναζια και ρουλεμαν τα οποια θα αφαιρεσουμε για καθαρισμα.Ευτυχως η shimano βαζει αρκετο γρασσο κατι το οποιο φαινετε αν και εμενα δεν μου αρεσει γιατι μαζευει ολη την βρωμια εκει ακριβως που δεν πρεπει,γυρω απο το κεντρικο αξονα δλδ.



Εδω μετα το καθαρισμα τους (παντα με το ultrasonic και την διαδικασια των ρουλεμαν που ανεφερα πιο πανω)

Εδω εβαλα λιγο λεπτο γρασσο για μονωση στο σκελετο του μηχανισμου

Και εδω ο μηχανισμος γρασσαρισμενος και ετοιμοπολεμος.

Συναρμολογουμε πισω τον μηχανισμο και ειμαστε ετοιμοι για πολλα ψαρεματα ακομα!!

Φυσικα καθε εταιρια χρησιμοποιει την δικη της αρχιτεκτονικη οποτε μην περιμενετε μια daiwa να εχει παρομοιο εσωτερικο με μια shimano κτλ
Καλο ειναι να εχετε διπλα σας παντα το σχεδιαγραμμα του μηχανισμου σας και να ειστε προσεχτικοι με τα μικρα εξαρτηματα τα οποια χανονται κατω απο την μυτη μας.
Ελπιζω να βοηθησα μερικους απο εσας. :thank: