Συντήρηση Μηχανισμού

EVANTHIS LOIZOU
Posts: 2217
Joined: Fri Oct 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by EVANTHIS LOIZOU »

Καλημερα απο Αθηνα :lol: :lol:
Ακριβως οπως δειχνει το δευτερο βιντεο, ο Αυστραλος :clap: :clap:
Προσωπικα πιστευω οτι το πιο ευκολο και ανωδυνο ειναι να χρησιμοποιουμε ενα πινελλο το οποιο να βρεχουμε με διαλυμμα σαπουνιας.
Μετα στεγνωμα μπροστα απο εναν ανεμιστηρα και τελος λαδιασμα.
Εαν τυχη και η μηχανη μας ππεσει μεσα στο νερο, και ιδιαιτερα το αλμυρο, εστω και για μερικα λεπτα, τοτε χρειαζεται ανοιγμα ο μηχανισμος. Καλυτερα ομως να το κανει καποιος που ξερει τι κανει διοτι οι μοντερνες μηχανουδες εχουν τες ιδιοτροπιες τους και θελουν πολλες φορες εξειδικευμενα εργαλεια.
Τες μηχανουδες τες χωριζουμε σε δυο κυριες κατηγοριες :arrow: :arrow:
Τες FIXED SPOOL, Σταθερου Καρουλλιου/μπομπινας, οι οποιες ονομαζονται και Spinning Reels
Και τες REVOLVING SPOOL η MULTIPLYING, περιστρεφομενου καρουλλιου/μπομπινας.
Τωρα :!: Αν μπουμε στην λεξη ROTOR και θελησουμε να την μεταφρασουμε σε "τυμπανο" τοτε ειναι αλλη ιστορια.
Το Αμερικανικο βιντεο μας παει πισω στην εποχη του 1960. Τοτε οι μηχανουδες ηταν πολυ απλες στην κατασκευη και στην συντηρηση.
Μια μεγαλη καινοτομια της εποχης εκεινης ηταν η εφαρμογη του "outskirted spool" ενω οι fan των "Open face"και οι fan "Closed face" εκαναν καυγαδες για το ποιος τυπος ηταν ο καλυτερος :o :o :o
Φιλε Inglese fishing σε παρακαλω να μου πης που βρηκες τους ορους "ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΜΠΑΝΟΥ" και "ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΜΠΑΝΟΥ". Αν ειναι απο Ελληνικα Περιοδικα πες μου το για να εξηγηθω μαζι τους. Εχω βλεπεις μια εντονη προκαταληψη εναντιον καποιων αρθρογραφων οι οποιοι παραπλανουν παρουσιαζομενοι σαν ειδημονες.
Η μεγαλυτερη καινοτομια που παρουσιαστηκε φετος στην βιομηχανια του ψαρεματος απο την DAIWA ειναι τα μοντελλα SALTIGA και CERTATE που εχουν την δυνατοτητα να μην μπαζουν νερο μεσα στον μηχανισμο (gear box) τους.
Σχετικα Βιντεο θα βρης στην σελιδα της Εταιρειας η στον Plat Jp.

EVANTHIS LOIZOU
Posts: 2217
Joined: Fri Oct 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by EVANTHIS LOIZOU »

Μολις μπηκα στην Ιστοσελιδα της Εταιρειας ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ.
Τα Spinning Reels τα αναφερει "Σταθερου Τυπανου" ενω τα Multipliers "Περιστρεφομενου Τυμπανου"
Την λεξη SPOOL την μεταφραζουν ειτε σε Τυμπανο ειτε σε Μπομπινα.
Την λεξη ROTOR την μεταφραζουν σε Ροτορα.
Τηλεφωνησα και ζητησα να μαθω τι ονομαζουν ανοικτου και τι κλεστου τυμπανου και μου ειπε οτι αναφερονται στα Open Face και στα Closed Face Reels.
Γενικα υπαρχει ενα ΑΛΑΛΟΥΜ με την χρηση των διαφορων ορων και την μεταφραση τους απο τα Αγγλικα.
Εμενα με τσαντιζει αφανταστα η ταση που εχουν αρκετοι να αυτοσχεδιαζουν και να εφευρισκουν ορους τους οποιους εχουν και την απαιτηση να υιοθετουν και οι υπολοιποι. Και δυστυχως πολλοι, εξ Ελλαδος ορμωμενοι, αρθρογραφοι εχουν αυτη την ταση :evil:

inglese.fishing
Posts: 279
Joined: Wed Sep 15, 2010 11:00 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by inglese.fishing »

Καλημέρα,
Το τύμπανο (rotating head spool) που αναφέρθηκα είναι μέρος του «ρότορα» των fixed spool και δεν είναι κατηγορία μηχανών.
Το είχα διαβάσει σε ένα αγγλικό περιοδικό όταν έλεγε πως διαφοροποιήθηκαν οι fixed spool από την Mitchell, άλλες εταίρες μετάφεραν μέρος του μηχανισμού κάτω από τον rotor spool και για να αποσυναρμολογηθεί ο μηχανισμός πρέπει να αφαιρεθεί ο άξονας με τον ρότορα να αφαιρεθούν 3 ή 4 βίδες και μετά να ανοίξει από τα πλάγια.
Ένα παράδειγμα που βρήκα
Attachments
reel.jpg
reel.jpg (53.92 KiB) Viewed 6218 times

EVANTHIS LOIZOU
Posts: 2217
Joined: Fri Oct 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by EVANTHIS LOIZOU »

Καλησπερα απο Αθηνα :)
Οπως και ναχει το πραγμα το μυνημα που θελω να βγη απο αυτη την συζητηση ειναι οτι ΔΕΝ ΒΟΥΤΤΑΜΕ ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ . ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΑΡΟΥΛΛΙ.
Αν μας πεση μεσα στην Θαλασσα .....ναι θα δουλευει καλα για καποιο καιρο, μετα ομως θα "πηξουν" τα γρασα και τρεχα γυρευε. Καλυτερα να τα παιρνετε σε ανθρωπους που ξερουν να το ανοιξουν. Αν εχουν διαθεση να σας δειξουν πως να το κανετε μονοι σας, ακομα καλυτερα.
Το μυστικο ειναι να εχεις τα ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ και τα καταλληλα εργαλεια.

User avatar
AggelosLRK
Posts: 1655
Joined: Thu Apr 24, 2008 6:38 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by AggelosLRK »

ποσο ειρωνικο ειναι οι μηχανες του ψαρεματος να μην ειναι αδιαβροχες.. :lol:

EVANTHIS LOIZOU
Posts: 2217
Joined: Fri Oct 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by EVANTHIS LOIZOU »

Και ομως Φιλε μου Αγγελε :idea: :idea: :idea:
Πολλες μηχανες ειναι "Spray Proof" η "Sand Proof"στο συστημα των φρενων τους.
Πραγματικες ομως Waterproof ειναι ελαχιστες. Απο το 2010 η DAIWA ( Certate, Saltiga ) παρουσιαζει καποια νεα μοντελλα της που θεωρουνται ικανα να μενουν για ωρες κατω απο το νερο και να μην μπαζουν νερομεσα στο gear box τους. Κοιταξε τα σχετικα βιντεο και θα καταλαβης τι παιζει.
Και καλες ψαριες :D :D

Sorkomanis
Posts: 436
Joined: Mon Nov 01, 2010 12:38 pm
Location: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Sorkomanis »

Χαιρετώ!
Κοπελια, σχετικά με τα φρένα τα οποια είναι μέσα στο spool, κάτι ροδέλες και αυτά τα πλαστικά που μπαίνουν μεταξύ των ροδελών. Έχω μιαν μηχανή που κίνα τα ενδιάμεσα των ροδελών δεν είναι μίγμα πλαστικού αλλα κάτι που μοιάζει με βαμβάκι τα οποια εχάλασαν και κολλούν πάνω στές ροδέλες και γίνουνται όλα ένα κομμάτι με αποτέλεσμα να μεν δουλεύουν σωστά τα φρένα.
Μπορεί να μου πει κανένας τι υλικό κάμνει για να τα αντικαταστήσω?

Και μια φωτό για να καταλάβουμε για τι πράμα μιλούμε. Δεν είναι τα συγκεκριμένα που θέλω να αντικαταστήσω, τούτα είναι εντάξει, και αν έχει κάποιοv που ξέρει τι υλικό είναι τούτα να μας πει.
Attachments
IMAG0118.jpg
IMAG0118.jpg (100.75 KiB) Viewed 6028 times
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)

User avatar
Greg
Posts: 3067
Joined: Tue Aug 07, 2007 3:54 pm
Location: by the sea

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Greg »

το υλικο ειναι carbon, και αυτες οι ροδελες θελουν ειδικο γρασο (drag grease ψαξε το internet, μαλλον γρασαρισμα θελουν).. Αν τυχει και βρεις drag washers, οπως ονομαζοντε, ΠΡΟΣΕΞΕ να εχει ολο συστημα σου μαζι με τις μεταλικες και carbon ροδελες το ιδιο μηκος (θα το μετρησεις με ενα βερνιερο. Αλλιως θα χασεις απο το φρενο σου.. Την επαθα μια φορα εγω


http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=dra ... m270.l1313
Esox Lucius

Sorkomanis
Posts: 436
Joined: Mon Nov 01, 2010 12:38 pm
Location: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Sorkomanis »

Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:
Attachments
IMAG0120.jpg
IMAG0120.jpg (176.21 KiB) Viewed 5989 times
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)

User avatar
Captain theodoros
Posts: 1516
Joined: Wed Jun 22, 2011 5:17 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Captain theodoros »

Εχω μηχανισμούς πάνω από τέσσερα χρόνια ο νεώτερος στην συρτή από σκάφος ο τρόπος που τους συντηρώ όλους είναι ένας , μόλις τελειώνω την συρτή και φτάνω στο λιμάνι στην θέση μου και δένω το σκάφος παίρνω την μάνικα με το γλυκό νερό της βρύσης και τα πλένω μηχανισμούς και καλάμια και έτσι τα διατηρώ χρόνια τώρα , εχω μάθει στην ζωή μου η ομάδα που παίζει να μην αλλάζει τρόπος παιχνιδιού .
<< ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ >>

inglese.fishing
Posts: 279
Joined: Wed Sep 15, 2010 11:00 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by inglese.fishing »

Sorkomanis wrote:Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:
Μπορείς να βρεις σε αρκετά καταστήματα που φέρνουν μηχανισμούς δεν χρειάζεται να είναι της ίδιας μάρκας μόνο το ίδιο μέγεθος. Τα μεταλλικά μέρη πως είναι; Βαλε φωτογραφία.

Βαλε αυτά που έχεις στην φωτογραφία μέσα σε βενζίνη αναπτήρα για ένα βράδυ και δεν αν έχουν καθαρίσει τότε ψάξε για άλλα σε κατάστημα.
Αν είναι γράσο για φρένα που χρειάζεσαι στείλε ένα pm

Sorkomanis
Posts: 436
Joined: Mon Nov 01, 2010 12:38 pm
Location: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Sorkomanis »

Captain theodoros wrote:Εχω μηχανισμούς πάνω από τέσσερα χρόνια ο νεώτερος στην συρτή από σκάφος ο τρόπος που τους συντηρώ όλους είναι ένας , μόλις τελειώνω την συρτή και φτάνω στο λιμάνι στην θέση μου και δένω το σκάφος παίρνω την μάνικα με το γλυκό νερό της βρύσης και τα πλένω μηχανισμούς και καλάμια και έτσι τα διατηρώ χρόνια τώρα , εχω μάθει στην ζωή μου η ομάδα που παίζει να μην αλλάζει τρόπος παιχνιδιού .
Γεια σου καπετάνιο. Το κακό άρχισε από καιρό και απλά γινόταν χειρότερο με το χρόνο όσο και αν προσπαθούσα να το προλάβω. Αυτά παθαίνουμε όταν μαθαίνουμε ακόμα τα βασικά
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)

Sorkomanis
Posts: 436
Joined: Mon Nov 01, 2010 12:38 pm
Location: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Sorkomanis »

inglese.fishing wrote:
Sorkomanis wrote:Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:
Μπορείς να βρεις σε αρκετά καταστήματα που φέρνουν μηχανισμούς δεν χρειάζεται να είναι της ίδιας μάρκας μόνο το ίδιο μέγεθος. Τα μεταλλικά μέρη πως είναι; Βαλε φωτογραφία.

Βαλε αυτά που έχεις στην φωτογραφία μέσα σε βενζίνη αναπτήρα για ένα βράδυ και δεν αν έχουν καθαρίσει τότε ψάξε για άλλα σε κατάστημα.
Αν είναι γράσο για φρένα που χρειάζεσαι στείλε ένα pm
Τα μεταλλικά μέρη και αυτά τα χαλια τους έχουν, και μάλλον έννα χρειαστώ ολόκληρο set. Τρήφω τα με την τελλοβρουτσα μέχρι να γίνουν γιαλί για να βγάλουν 2-3 το πολλή ψαρέματα, και pale στον ίδιο παρονομαστή επειδή τα washers είναι πάντα στην κατάσταση που είναι στή φωτογραφία. Αποτέλεσμα να κολλούν μεταξύ τους και να γίνουνται ένα κομμάτι.
Όσο για grease, δεν ξέρω αν χρειαζουντε, πρώτη φορα ακούω. οι άλλοι μου μηχανισμοί που δεν έχουν δουλεύουν μια χαρά, p.x. η πρώτη πάνω φωτογραφία που έβαλα
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)

Sorkomanis
Posts: 436
Joined: Mon Nov 01, 2010 12:38 pm
Location: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by Sorkomanis »

Guys, μεν με δερετε :oops: :oops: :oops: αλλα πρέπει να ρωτήσω.
Σε έτσι περίπτωση τι μπορώ να κάμω?
Τα βούτησα όλα σε πετρέλαιο, καθάρισαν όσον γίνετε, έτριψα τα και το άγιωμα εφιεν, λαδιασμα και συναρμολόγηση ξανά. Δουλεύει αισθητά καλλίτερα που πριν, αλλα σίγουρα δεν θα πάρει πολλήν καιρό να ξαναγίνουν έτσι πάλε.
Attachments
IMAG01399.jpg
IMAG01399.jpg (141.47 KiB) Viewed 5831 times
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)

inglese.fishing
Posts: 279
Joined: Wed Sep 15, 2010 11:00 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Post by inglese.fishing »

Sorkomanis wrote:Guys, μεν με δερετε :oops: :oops: :oops: αλλα πρέπει να ρωτήσω.
Σε έτσι περίπτωση τι μπορώ να κάμω?
Τα βούτησα όλα σε πετρέλαιο, καθάρισαν όσον γίνετε, έτριψα τα και το άγιωμα εφιεν, λαδιασμα και συναρμολόγηση ξανά. Δουλεύει αισθητά καλλίτερα που πριν, αλλα σίγουρα δεν θα πάρει πολλήν καιρό να ξαναγίνουν έτσι πάλε.
Φίλε άκου, όλα είναι ένα μάθημα τώρα να ξέρεις ότι ένας μηχανισμός θέλει το σέρβις του.

Όπως βλέπω αυτά που έβαλες το Needle Roller Bearing είναι αρκετά δουλευμένο, γιατί εκτός από τα rollers έχουν μεγαλώσει και η τρύπες. Δυστυχώς δεν μπορείς να βρεις άλλο το ίδιο παρά μόνο από το κατασκευαστή.
Το Ball bearing έπρεπε να το αλλάξεις, αν την έφερνες να τη δω θα σου έλεγα αν είναι αξιόπιστη, γιατί τελικά αυτό είναι το σημαντικό μέρος.

Αν έβαλες μόνο λάδι, πρέπει να την ξανανοίξεις και να βάλεις μια πολύ ελαφριά στρώση από γράσο και μετά λίγο λαδι.

Τη μοντέλο είναι; Σε ρωτώ γιατί έχει εσωτερικά το Needle Roller Bearing.

Post Reply

Return to “Καλάμια-Mηχανισμoί”