Page 2 of 3

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Sun Jan 30, 2011 9:25 am
by EVANTHIS LOIZOU
Καλημερα απο Αθηνα :lol: :lol:
Ακριβως οπως δειχνει το δευτερο βιντεο, ο Αυστραλος :clap: :clap:
Προσωπικα πιστευω οτι το πιο ευκολο και ανωδυνο ειναι να χρησιμοποιουμε ενα πινελλο το οποιο να βρεχουμε με διαλυμμα σαπουνιας.
Μετα στεγνωμα μπροστα απο εναν ανεμιστηρα και τελος λαδιασμα.
Εαν τυχη και η μηχανη μας ππεσει μεσα στο νερο, και ιδιαιτερα το αλμυρο, εστω και για μερικα λεπτα, τοτε χρειαζεται ανοιγμα ο μηχανισμος. Καλυτερα ομως να το κανει καποιος που ξερει τι κανει διοτι οι μοντερνες μηχανουδες εχουν τες ιδιοτροπιες τους και θελουν πολλες φορες εξειδικευμενα εργαλεια.
Τες μηχανουδες τες χωριζουμε σε δυο κυριες κατηγοριες :arrow: :arrow:
Τες FIXED SPOOL, Σταθερου Καρουλλιου/μπομπινας, οι οποιες ονομαζονται και Spinning Reels
Και τες REVOLVING SPOOL η MULTIPLYING, περιστρεφομενου καρουλλιου/μπομπινας.
Τωρα :!: Αν μπουμε στην λεξη ROTOR και θελησουμε να την μεταφρασουμε σε "τυμπανο" τοτε ειναι αλλη ιστορια.
Το Αμερικανικο βιντεο μας παει πισω στην εποχη του 1960. Τοτε οι μηχανουδες ηταν πολυ απλες στην κατασκευη και στην συντηρηση.
Μια μεγαλη καινοτομια της εποχης εκεινης ηταν η εφαρμογη του "outskirted spool" ενω οι fan των "Open face"και οι fan "Closed face" εκαναν καυγαδες για το ποιος τυπος ηταν ο καλυτερος :o :o :o
Φιλε Inglese fishing σε παρακαλω να μου πης που βρηκες τους ορους "ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΜΠΑΝΟΥ" και "ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΜΠΑΝΟΥ". Αν ειναι απο Ελληνικα Περιοδικα πες μου το για να εξηγηθω μαζι τους. Εχω βλεπεις μια εντονη προκαταληψη εναντιον καποιων αρθρογραφων οι οποιοι παραπλανουν παρουσιαζομενοι σαν ειδημονες.
Η μεγαλυτερη καινοτομια που παρουσιαστηκε φετος στην βιομηχανια του ψαρεματος απο την DAIWA ειναι τα μοντελλα SALTIGA και CERTATE που εχουν την δυνατοτητα να μην μπαζουν νερο μεσα στον μηχανισμο (gear box) τους.
Σχετικα Βιντεο θα βρης στην σελιδα της Εταιρειας η στον Plat Jp.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Sun Jan 30, 2011 11:19 am
by EVANTHIS LOIZOU
Μολις μπηκα στην Ιστοσελιδα της Εταιρειας ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ.
Τα Spinning Reels τα αναφερει "Σταθερου Τυπανου" ενω τα Multipliers "Περιστρεφομενου Τυμπανου"
Την λεξη SPOOL την μεταφραζουν ειτε σε Τυμπανο ειτε σε Μπομπινα.
Την λεξη ROTOR την μεταφραζουν σε Ροτορα.
Τηλεφωνησα και ζητησα να μαθω τι ονομαζουν ανοικτου και τι κλεστου τυμπανου και μου ειπε οτι αναφερονται στα Open Face και στα Closed Face Reels.
Γενικα υπαρχει ενα ΑΛΑΛΟΥΜ με την χρηση των διαφορων ορων και την μεταφραση τους απο τα Αγγλικα.
Εμενα με τσαντιζει αφανταστα η ταση που εχουν αρκετοι να αυτοσχεδιαζουν και να εφευρισκουν ορους τους οποιους εχουν και την απαιτηση να υιοθετουν και οι υπολοιποι. Και δυστυχως πολλοι, εξ Ελλαδος ορμωμενοι, αρθρογραφοι εχουν αυτη την ταση :evil:

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Feb 07, 2011 8:47 am
by inglese.fishing
Καλημέρα,
Το τύμπανο (rotating head spool) που αναφέρθηκα είναι μέρος του «ρότορα» των fixed spool και δεν είναι κατηγορία μηχανών.
Το είχα διαβάσει σε ένα αγγλικό περιοδικό όταν έλεγε πως διαφοροποιήθηκαν οι fixed spool από την Mitchell, άλλες εταίρες μετάφεραν μέρος του μηχανισμού κάτω από τον rotor spool και για να αποσυναρμολογηθεί ο μηχανισμός πρέπει να αφαιρεθεί ο άξονας με τον ρότορα να αφαιρεθούν 3 ή 4 βίδες και μετά να ανοίξει από τα πλάγια.
Ένα παράδειγμα που βρήκα

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Feb 07, 2011 4:38 pm
by EVANTHIS LOIZOU
Καλησπερα απο Αθηνα :)
Οπως και ναχει το πραγμα το μυνημα που θελω να βγη απο αυτη την συζητηση ειναι οτι ΔΕΝ ΒΟΥΤΤΑΜΕ ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ . ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΑΡΟΥΛΛΙ.
Αν μας πεση μεσα στην Θαλασσα .....ναι θα δουλευει καλα για καποιο καιρο, μετα ομως θα "πηξουν" τα γρασα και τρεχα γυρευε. Καλυτερα να τα παιρνετε σε ανθρωπους που ξερουν να το ανοιξουν. Αν εχουν διαθεση να σας δειξουν πως να το κανετε μονοι σας, ακομα καλυτερα.
Το μυστικο ειναι να εχεις τα ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ και τα καταλληλα εργαλεια.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Feb 07, 2011 5:36 pm
by AggelosLRK
ποσο ειρωνικο ειναι οι μηχανες του ψαρεματος να μην ειναι αδιαβροχες.. :lol:

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Feb 07, 2011 8:03 pm
by EVANTHIS LOIZOU
Και ομως Φιλε μου Αγγελε :idea: :idea: :idea:
Πολλες μηχανες ειναι "Spray Proof" η "Sand Proof"στο συστημα των φρενων τους.
Πραγματικες ομως Waterproof ειναι ελαχιστες. Απο το 2010 η DAIWA ( Certate, Saltiga ) παρουσιαζει καποια νεα μοντελλα της που θεωρουνται ικανα να μενουν για ωρες κατω απο το νερο και να μην μπαζουν νερομεσα στο gear box τους. Κοιταξε τα σχετικα βιντεο και θα καταλαβης τι παιζει.
Και καλες ψαριες :D :D

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 9:58 am
by Sorkomanis
Χαιρετώ!
Κοπελια, σχετικά με τα φρένα τα οποια είναι μέσα στο spool, κάτι ροδέλες και αυτά τα πλαστικά που μπαίνουν μεταξύ των ροδελών. Έχω μιαν μηχανή που κίνα τα ενδιάμεσα των ροδελών δεν είναι μίγμα πλαστικού αλλα κάτι που μοιάζει με βαμβάκι τα οποια εχάλασαν και κολλούν πάνω στές ροδέλες και γίνουνται όλα ένα κομμάτι με αποτέλεσμα να μεν δουλεύουν σωστά τα φρένα.
Μπορεί να μου πει κανένας τι υλικό κάμνει για να τα αντικαταστήσω?

Και μια φωτό για να καταλάβουμε για τι πράμα μιλούμε. Δεν είναι τα συγκεκριμένα που θέλω να αντικαταστήσω, τούτα είναι εντάξει, και αν έχει κάποιοv που ξέρει τι υλικό είναι τούτα να μας πει.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 10:29 am
by Greg
το υλικο ειναι carbon, και αυτες οι ροδελες θελουν ειδικο γρασο (drag grease ψαξε το internet, μαλλον γρασαρισμα θελουν).. Αν τυχει και βρεις drag washers, οπως ονομαζοντε, ΠΡΟΣΕΞΕ να εχει ολο συστημα σου μαζι με τις μεταλικες και carbon ροδελες το ιδιο μηκος (θα το μετρησεις με ενα βερνιερο. Αλλιως θα χασεις απο το φρενο σου.. Την επαθα μια φορα εγω


http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=dra ... m270.l1313

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 11:54 am
by Sorkomanis
Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 1:42 pm
by Captain theodoros
Εχω μηχανισμούς πάνω από τέσσερα χρόνια ο νεώτερος στην συρτή από σκάφος ο τρόπος που τους συντηρώ όλους είναι ένας , μόλις τελειώνω την συρτή και φτάνω στο λιμάνι στην θέση μου και δένω το σκάφος παίρνω την μάνικα με το γλυκό νερό της βρύσης και τα πλένω μηχανισμούς και καλάμια και έτσι τα διατηρώ χρόνια τώρα , εχω μάθει στην ζωή μου η ομάδα που παίζει να μην αλλάζει τρόπος παιχνιδιού .

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 3:02 pm
by inglese.fishing
Sorkomanis wrote:Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:
Μπορείς να βρεις σε αρκετά καταστήματα που φέρνουν μηχανισμούς δεν χρειάζεται να είναι της ίδιας μάρκας μόνο το ίδιο μέγεθος. Τα μεταλλικά μέρη πως είναι; Βαλε φωτογραφία.

Βαλε αυτά που έχεις στην φωτογραφία μέσα σε βενζίνη αναπτήρα για ένα βράδυ και δεν αν έχουν καθαρίσει τότε ψάξε για άλλα σε κατάστημα.
Αν είναι γράσο για φρένα που χρειάζεσαι στείλε ένα pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 8:25 pm
by Sorkomanis
Captain theodoros wrote:Εχω μηχανισμούς πάνω από τέσσερα χρόνια ο νεώτερος στην συρτή από σκάφος ο τρόπος που τους συντηρώ όλους είναι ένας , μόλις τελειώνω την συρτή και φτάνω στο λιμάνι στην θέση μου και δένω το σκάφος παίρνω την μάνικα με το γλυκό νερό της βρύσης και τα πλένω μηχανισμούς και καλάμια και έτσι τα διατηρώ χρόνια τώρα , εχω μάθει στην ζωή μου η ομάδα που παίζει να μην αλλάζει τρόπος παιχνιδιού .
Γεια σου καπετάνιο. Το κακό άρχισε από καιρό και απλά γινόταν χειρότερο με το χρόνο όσο και αν προσπαθούσα να το προλάβω. Αυτά παθαίνουμε όταν μαθαίνουμε ακόμα τα βασικά

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Tue Sep 06, 2011 8:39 pm
by Sorkomanis
inglese.fishing wrote:
Sorkomanis wrote:Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:
Μπορείς να βρεις σε αρκετά καταστήματα που φέρνουν μηχανισμούς δεν χρειάζεται να είναι της ίδιας μάρκας μόνο το ίδιο μέγεθος. Τα μεταλλικά μέρη πως είναι; Βαλε φωτογραφία.

Βαλε αυτά που έχεις στην φωτογραφία μέσα σε βενζίνη αναπτήρα για ένα βράδυ και δεν αν έχουν καθαρίσει τότε ψάξε για άλλα σε κατάστημα.
Αν είναι γράσο για φρένα που χρειάζεσαι στείλε ένα pm
Τα μεταλλικά μέρη και αυτά τα χαλια τους έχουν, και μάλλον έννα χρειαστώ ολόκληρο set. Τρήφω τα με την τελλοβρουτσα μέχρι να γίνουν γιαλί για να βγάλουν 2-3 το πολλή ψαρέματα, και pale στον ίδιο παρονομαστή επειδή τα washers είναι πάντα στην κατάσταση που είναι στή φωτογραφία. Αποτέλεσμα να κολλούν μεταξύ τους και να γίνουνται ένα κομμάτι.
Όσο για grease, δεν ξέρω αν χρειαζουντε, πρώτη φορα ακούω. οι άλλοι μου μηχανισμοί που δεν έχουν δουλεύουν μια χαρά, p.x. η πρώτη πάνω φωτογραφία που έβαλα

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Thu Sep 29, 2011 8:30 pm
by Sorkomanis
Guys, μεν με δερετε :oops: :oops: :oops: αλλα πρέπει να ρωτήσω.
Σε έτσι περίπτωση τι μπορώ να κάμω?
Τα βούτησα όλα σε πετρέλαιο, καθάρισαν όσον γίνετε, έτριψα τα και το άγιωμα εφιεν, λαδιασμα και συναρμολόγηση ξανά. Δουλεύει αισθητά καλλίτερα που πριν, αλλα σίγουρα δεν θα πάρει πολλήν καιρό να ξαναγίνουν έτσι πάλε.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Fri Sep 30, 2011 8:42 am
by inglese.fishing
Sorkomanis wrote:Guys, μεν με δερετε :oops: :oops: :oops: αλλα πρέπει να ρωτήσω.
Σε έτσι περίπτωση τι μπορώ να κάμω?
Τα βούτησα όλα σε πετρέλαιο, καθάρισαν όσον γίνετε, έτριψα τα και το άγιωμα εφιεν, λαδιασμα και συναρμολόγηση ξανά. Δουλεύει αισθητά καλλίτερα που πριν, αλλα σίγουρα δεν θα πάρει πολλήν καιρό να ξαναγίνουν έτσι πάλε.
Φίλε άκου, όλα είναι ένα μάθημα τώρα να ξέρεις ότι ένας μηχανισμός θέλει το σέρβις του.

Όπως βλέπω αυτά που έβαλες το Needle Roller Bearing είναι αρκετά δουλευμένο, γιατί εκτός από τα rollers έχουν μεγαλώσει και η τρύπες. Δυστυχώς δεν μπορείς να βρεις άλλο το ίδιο παρά μόνο από το κατασκευαστή.
Το Ball bearing έπρεπε να το αλλάξεις, αν την έφερνες να τη δω θα σου έλεγα αν είναι αξιόπιστη, γιατί τελικά αυτό είναι το σημαντικό μέρος.

Αν έβαλες μόνο λάδι, πρέπει να την ξανανοίξεις και να βάλεις μια πολύ ελαφριά στρώση από γράσο και μετά λίγο λαδι.

Τη μοντέλο είναι; Σε ρωτώ γιατί έχει εσωτερικά το Needle Roller Bearing.