SIGN IN | REGISTER
Αρθρογραφία

ΑΚΤΗ ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΟ ΣΚΑΦΟΣ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Συντήρηση Μηχανισμού

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό EVANTHIS LOIZOU » Κυρ Ιαν 30, 2011 9:25 am

Καλημερα απο Αθηνα :lol: :lol:
Ακριβως οπως δειχνει το δευτερο βιντεο, ο Αυστραλος :clap: :clap:
Προσωπικα πιστευω οτι το πιο ευκολο και ανωδυνο ειναι να χρησιμοποιουμε ενα πινελλο το οποιο να βρεχουμε με διαλυμμα σαπουνιας.
Μετα στεγνωμα μπροστα απο εναν ανεμιστηρα και τελος λαδιασμα.
Εαν τυχη και η μηχανη μας ππεσει μεσα στο νερο, και ιδιαιτερα το αλμυρο, εστω και για μερικα λεπτα, τοτε χρειαζεται ανοιγμα ο μηχανισμος. Καλυτερα ομως να το κανει καποιος που ξερει τι κανει διοτι οι μοντερνες μηχανουδες εχουν τες ιδιοτροπιες τους και θελουν πολλες φορες εξειδικευμενα εργαλεια.
Τες μηχανουδες τες χωριζουμε σε δυο κυριες κατηγοριες :arrow: :arrow:
Τες FIXED SPOOL, Σταθερου Καρουλλιου/μπομπινας, οι οποιες ονομαζονται και Spinning Reels
Και τες REVOLVING SPOOL η MULTIPLYING, περιστρεφομενου καρουλλιου/μπομπινας.
Τωρα :!: Αν μπουμε στην λεξη ROTOR και θελησουμε να την μεταφρασουμε σε "τυμπανο" τοτε ειναι αλλη ιστορια.
Το Αμερικανικο βιντεο μας παει πισω στην εποχη του 1960. Τοτε οι μηχανουδες ηταν πολυ απλες στην κατασκευη και στην συντηρηση.
Μια μεγαλη καινοτομια της εποχης εκεινης ηταν η εφαρμογη του "outskirted spool" ενω οι fan των "Open face"και οι fan "Closed face" εκαναν καυγαδες για το ποιος τυπος ηταν ο καλυτερος :o :o :o
Φιλε Inglese fishing σε παρακαλω να μου πης που βρηκες τους ορους "ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΤΥΜΠΑΝΟΥ" και "ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΜΠΑΝΟΥ". Αν ειναι απο Ελληνικα Περιοδικα πες μου το για να εξηγηθω μαζι τους. Εχω βλεπεις μια εντονη προκαταληψη εναντιον καποιων αρθρογραφων οι οποιοι παραπλανουν παρουσιαζομενοι σαν ειδημονες.
Η μεγαλυτερη καινοτομια που παρουσιαστηκε φετος στην βιομηχανια του ψαρεματος απο την DAIWA ειναι τα μοντελλα SALTIGA και CERTATE που εχουν την δυνατοτητα να μην μπαζουν νερο μεσα στον μηχανισμο (gear box) τους.
Σχετικα Βιντεο θα βρης στην σελιδα της Εταιρειας η στον Plat Jp.
EVANTHIS LOIZOU
 
Δημοσ.: 2217
Εγγραφη: Παρ Οκτ 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό EVANTHIS LOIZOU » Κυρ Ιαν 30, 2011 11:19 am

Μολις μπηκα στην Ιστοσελιδα της Εταιρειας ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ.
Τα Spinning Reels τα αναφερει "Σταθερου Τυπανου" ενω τα Multipliers "Περιστρεφομενου Τυμπανου"
Την λεξη SPOOL την μεταφραζουν ειτε σε Τυμπανο ειτε σε Μπομπινα.
Την λεξη ROTOR την μεταφραζουν σε Ροτορα.
Τηλεφωνησα και ζητησα να μαθω τι ονομαζουν ανοικτου και τι κλεστου τυμπανου και μου ειπε οτι αναφερονται στα Open Face και στα Closed Face Reels.
Γενικα υπαρχει ενα ΑΛΑΛΟΥΜ με την χρηση των διαφορων ορων και την μεταφραση τους απο τα Αγγλικα.
Εμενα με τσαντιζει αφανταστα η ταση που εχουν αρκετοι να αυτοσχεδιαζουν και να εφευρισκουν ορους τους οποιους εχουν και την απαιτηση να υιοθετουν και οι υπολοιποι. Και δυστυχως πολλοι, εξ Ελλαδος ορμωμενοι, αρθρογραφοι εχουν αυτη την ταση :evil:
EVANTHIS LOIZOU
 
Δημοσ.: 2217
Εγγραφη: Παρ Οκτ 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό inglese.fishing » Δευτ Φεβ 07, 2011 8:47 am

Καλημέρα,
Το τύμπανο (rotating head spool) που αναφέρθηκα είναι μέρος του «ρότορα» των fixed spool και δεν είναι κατηγορία μηχανών.
Το είχα διαβάσει σε ένα αγγλικό περιοδικό όταν έλεγε πως διαφοροποιήθηκαν οι fixed spool από την Mitchell, άλλες εταίρες μετάφεραν μέρος του μηχανισμού κάτω από τον rotor spool και για να αποσυναρμολογηθεί ο μηχανισμός πρέπει να αφαιρεθεί ο άξονας με τον ρότορα να αφαιρεθούν 3 ή 4 βίδες και μετά να ανοίξει από τα πλάγια.
Ένα παράδειγμα που βρήκα
Συνημμένα
reel.jpg
reel.jpg (53.92 KiB) 972 προβολές
inglese.fishing
 
Δημοσ.: 279
Εγγραφη: Τετ Σεπ 15, 2010 11:00 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό EVANTHIS LOIZOU » Δευτ Φεβ 07, 2011 4:38 pm

Καλησπερα απο Αθηνα :)
Οπως και ναχει το πραγμα το μυνημα που θελω να βγη απο αυτη την συζητηση ειναι οτι ΔΕΝ ΒΟΥΤΤΑΜΕ ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ . ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΑΡΟΥΛΛΙ.
Αν μας πεση μεσα στην Θαλασσα .....ναι θα δουλευει καλα για καποιο καιρο, μετα ομως θα "πηξουν" τα γρασα και τρεχα γυρευε. Καλυτερα να τα παιρνετε σε ανθρωπους που ξερουν να το ανοιξουν. Αν εχουν διαθεση να σας δειξουν πως να το κανετε μονοι σας, ακομα καλυτερα.
Το μυστικο ειναι να εχεις τα ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ και τα καταλληλα εργαλεια.
EVANTHIS LOIZOU
 
Δημοσ.: 2217
Εγγραφη: Παρ Οκτ 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό AggelosLRK » Δευτ Φεβ 07, 2011 5:36 pm

ποσο ειρωνικο ειναι οι μηχανες του ψαρεματος να μην ειναι αδιαβροχες.. :lol:
Άβαταρ μέλους
AggelosLRK
 
Δημοσ.: 1655
Εγγραφη: Πέμ Απρ 24, 2008 6:38 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό EVANTHIS LOIZOU » Δευτ Φεβ 07, 2011 8:03 pm

Και ομως Φιλε μου Αγγελε :idea: :idea: :idea:
Πολλες μηχανες ειναι "Spray Proof" η "Sand Proof"στο συστημα των φρενων τους.
Πραγματικες ομως Waterproof ειναι ελαχιστες. Απο το 2010 η DAIWA ( Certate, Saltiga ) παρουσιαζει καποια νεα μοντελλα της που θεωρουνται ικανα να μενουν για ωρες κατω απο το νερο και να μην μπαζουν νερομεσα στο gear box τους. Κοιταξε τα σχετικα βιντεο και θα καταλαβης τι παιζει.
Και καλες ψαριες :D :D
EVANTHIS LOIZOU
 
Δημοσ.: 2217
Εγγραφη: Παρ Οκτ 19, 2007 11:21 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Sorkomanis » Τρί Σεπ 06, 2011 9:58 am

Χαιρετώ!
Κοπελια, σχετικά με τα φρένα τα οποια είναι μέσα στο spool, κάτι ροδέλες και αυτά τα πλαστικά που μπαίνουν μεταξύ των ροδελών. Έχω μιαν μηχανή που κίνα τα ενδιάμεσα των ροδελών δεν είναι μίγμα πλαστικού αλλα κάτι που μοιάζει με βαμβάκι τα οποια εχάλασαν και κολλούν πάνω στές ροδέλες και γίνουνται όλα ένα κομμάτι με αποτέλεσμα να μεν δουλεύουν σωστά τα φρένα.
Μπορεί να μου πει κανένας τι υλικό κάμνει για να τα αντικαταστήσω?

Και μια φωτό για να καταλάβουμε για τι πράμα μιλούμε. Δεν είναι τα συγκεκριμένα που θέλω να αντικαταστήσω, τούτα είναι εντάξει, και αν έχει κάποιοv που ξέρει τι υλικό είναι τούτα να μας πει.
Συνημμένα
IMAG0118.jpg
IMAG0118.jpg (100.75 KiB) 782 προβολές
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)
Sorkomanis
 
Δημοσ.: 436
Εγγραφη: Δευτ Νοέμ 01, 2010 12:38 pm
Τοποθεσια: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Greg » Τρί Σεπ 06, 2011 10:29 am

το υλικο ειναι carbon, και αυτες οι ροδελες θελουν ειδικο γρασο (drag grease ψαξε το internet, μαλλον γρασαρισμα θελουν).. Αν τυχει και βρεις drag washers, οπως ονομαζοντε, ΠΡΟΣΕΞΕ να εχει ολο συστημα σου μαζι με τις μεταλικες και carbon ροδελες το ιδιο μηκος (θα το μετρησεις με ενα βερνιερο. Αλλιως θα χασεις απο το φρενο σου.. Την επαθα μια φορα εγω


http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=dra ... m270.l1313
Esox Lucius
Άβαταρ μέλους
Greg
 
Δημοσ.: 3067
Εγγραφη: Τρί Αύγ 07, 2007 3:54 pm
Τοποθεσια: by the sea

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Sorkomanis » Τρί Σεπ 06, 2011 11:54 am

Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:
Συνημμένα
IMAG0120.jpg
IMAG0120.jpg (176.21 KiB) 743 προβολές
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)
Sorkomanis
 
Δημοσ.: 436
Εγγραφη: Δευτ Νοέμ 01, 2010 12:38 pm
Τοποθεσια: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Captain theodoros » Τρί Σεπ 06, 2011 1:42 pm

Εχω μηχανισμούς πάνω από τέσσερα χρόνια ο νεώτερος στην συρτή από σκάφος ο τρόπος που τους συντηρώ όλους είναι ένας , μόλις τελειώνω την συρτή και φτάνω στο λιμάνι στην θέση μου και δένω το σκάφος παίρνω την μάνικα με το γλυκό νερό της βρύσης και τα πλένω μηχανισμούς και καλάμια και έτσι τα διατηρώ χρόνια τώρα , εχω μάθει στην ζωή μου η ομάδα που παίζει να μην αλλάζει τρόπος παιχνιδιού .
<< ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ >>
Άβαταρ μέλους
Captain theodoros
 
Δημοσ.: 1516
Εγγραφη: Τετ Ιουν 22, 2011 5:17 am

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό inglese.fishing » Τρί Σεπ 06, 2011 3:02 pm

Sorkomanis έγραψε:Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:

Μπορείς να βρεις σε αρκετά καταστήματα που φέρνουν μηχανισμούς δεν χρειάζεται να είναι της ίδιας μάρκας μόνο το ίδιο μέγεθος. Τα μεταλλικά μέρη πως είναι; Βαλε φωτογραφία.

Βαλε αυτά που έχεις στην φωτογραφία μέσα σε βενζίνη αναπτήρα για ένα βράδυ και δεν αν έχουν καθαρίσει τότε ψάξε για άλλα σε κατάστημα.
Αν είναι γράσο για φρένα που χρειάζεσαι στείλε ένα pm
inglese.fishing
 
Δημοσ.: 279
Εγγραφη: Τετ Σεπ 15, 2010 11:00 pm

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Sorkomanis » Τρί Σεπ 06, 2011 8:25 pm

Captain theodoros έγραψε:Εχω μηχανισμούς πάνω από τέσσερα χρόνια ο νεώτερος στην συρτή από σκάφος ο τρόπος που τους συντηρώ όλους είναι ένας , μόλις τελειώνω την συρτή και φτάνω στο λιμάνι στην θέση μου και δένω το σκάφος παίρνω την μάνικα με το γλυκό νερό της βρύσης και τα πλένω μηχανισμούς και καλάμια και έτσι τα διατηρώ χρόνια τώρα , εχω μάθει στην ζωή μου η ομάδα που παίζει να μην αλλάζει τρόπος παιχνιδιού .


Γεια σου καπετάνιο. Το κακό άρχισε από καιρό και απλά γινόταν χειρότερο με το χρόνο όσο και αν προσπαθούσα να το προλάβω. Αυτά παθαίνουμε όταν μαθαίνουμε ακόμα τα βασικά
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)
Sorkomanis
 
Δημοσ.: 436
Εγγραφη: Δευτ Νοέμ 01, 2010 12:38 pm
Τοποθεσια: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Sorkomanis » Τρί Σεπ 06, 2011 8:39 pm

inglese.fishing έγραψε:
Sorkomanis έγραψε:Greg, δεν είναι τα συγκεκριμένα στο φωτό που θέλω να αλλάξω. Την έβαλα ως παράδειγμα χωρίς να γνωρίζω ότι υπάρχουν πολλά ήδη και ότι μπορεί να είναι pain in the a$$. Thanks για το link, το έψαξα αλλα δεν βρήκα την μάρκα τις μηχανής μου, μπορώ να πιάσω κάποια άλλη μάρκα και να τα βάλω με μικρορυθμίσεις? :think: :think:

Δυστυχώς δεν είναι κάποιο γρασάρισμα που θέλουν... :oops: :oops:
Κάποτε ήταν ένα συμπιεσμένο "βαμβακοδες" στην αφή υλικό, αλλα τώρα είναι παραπάνω αγιωμα :doh: :doh: :doh:

Μπορείς να βρεις σε αρκετά καταστήματα που φέρνουν μηχανισμούς δεν χρειάζεται να είναι της ίδιας μάρκας μόνο το ίδιο μέγεθος. Τα μεταλλικά μέρη πως είναι; Βαλε φωτογραφία.

Βαλε αυτά που έχεις στην φωτογραφία μέσα σε βενζίνη αναπτήρα για ένα βράδυ και δεν αν έχουν καθαρίσει τότε ψάξε για άλλα σε κατάστημα.
Αν είναι γράσο για φρένα που χρειάζεσαι στείλε ένα pm


Τα μεταλλικά μέρη και αυτά τα χαλια τους έχουν, και μάλλον έννα χρειαστώ ολόκληρο set. Τρήφω τα με την τελλοβρουτσα μέχρι να γίνουν γιαλί για να βγάλουν 2-3 το πολλή ψαρέματα, και pale στον ίδιο παρονομαστή επειδή τα washers είναι πάντα στην κατάσταση που είναι στή φωτογραφία. Αποτέλεσμα να κολλούν μεταξύ τους και να γίνουνται ένα κομμάτι.
Όσο για grease, δεν ξέρω αν χρειαζουντε, πρώτη φορα ακούω. οι άλλοι μου μηχανισμοί που δεν έχουν δουλεύουν μια χαρά, p.x. η πρώτη πάνω φωτογραφία που έβαλα
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)
Sorkomanis
 
Δημοσ.: 436
Εγγραφη: Δευτ Νοέμ 01, 2010 12:38 pm
Τοποθεσια: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό Sorkomanis » Πέμ Σεπ 29, 2011 8:30 pm

Guys, μεν με δερετε :oops: :oops: :oops: αλλα πρέπει να ρωτήσω.
Σε έτσι περίπτωση τι μπορώ να κάμω?
Τα βούτησα όλα σε πετρέλαιο, καθάρισαν όσον γίνετε, έτριψα τα και το άγιωμα εφιεν, λαδιασμα και συναρμολόγηση ξανά. Δουλεύει αισθητά καλλίτερα που πριν, αλλα σίγουρα δεν θα πάρει πολλήν καιρό να ξαναγίνουν έτσι πάλε.
Συνημμένα
IMAG01399.jpg
IMAG01399.jpg (141.47 KiB) 585 προβολές
Πείτε ΌΧΙ στις μαλάγρες, μπασμούς και ψαροτροφες:)
Sorkomanis
 
Δημοσ.: 436
Εγγραφη: Δευτ Νοέμ 01, 2010 12:38 pm
Τοποθεσια: Λευκωσία

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Δημοσίευσηαπό inglese.fishing » Παρ Σεπ 30, 2011 8:42 am

Sorkomanis έγραψε:Guys, μεν με δερετε :oops: :oops: :oops: αλλα πρέπει να ρωτήσω.
Σε έτσι περίπτωση τι μπορώ να κάμω?
Τα βούτησα όλα σε πετρέλαιο, καθάρισαν όσον γίνετε, έτριψα τα και το άγιωμα εφιεν, λαδιασμα και συναρμολόγηση ξανά. Δουλεύει αισθητά καλλίτερα που πριν, αλλα σίγουρα δεν θα πάρει πολλήν καιρό να ξαναγίνουν έτσι πάλε.


Φίλε άκου, όλα είναι ένα μάθημα τώρα να ξέρεις ότι ένας μηχανισμός θέλει το σέρβις του.

Όπως βλέπω αυτά που έβαλες το Needle Roller Bearing είναι αρκετά δουλευμένο, γιατί εκτός από τα rollers έχουν μεγαλώσει και η τρύπες. Δυστυχώς δεν μπορείς να βρεις άλλο το ίδιο παρά μόνο από το κατασκευαστή.
Το Ball bearing έπρεπε να το αλλάξεις, αν την έφερνες να τη δω θα σου έλεγα αν είναι αξιόπιστη, γιατί τελικά αυτό είναι το σημαντικό μέρος.

Αν έβαλες μόνο λάδι, πρέπει να την ξανανοίξεις και να βάλεις μια πολύ ελαφριά στρώση από γράσο και μετά λίγο λαδι.

Τη μοντέλο είναι; Σε ρωτώ γιατί έχει εσωτερικά το Needle Roller Bearing.
inglese.fishing
 
Δημοσ.: 279
Εγγραφη: Τετ Σεπ 15, 2010 11:00 pm

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στην Καλάμια-Mηχανισμoί

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron

  USEFUL LINKS

- Windfinder forecast
- CYCOFOS weather forcecast
- Google weather forcecast




  Navionics Cyprus Maps

  SISTER SITES


HUNT & SHOOT
MAGAZINE
CYPRUS YACHTING
MAGAZINE
ONLINE
MAGAZINES



Cyprus Fishing Magazine
P.O. Box 55329, 3821 Limassol, Cyprus | Telephone: +357 25577750 | e-mail: info@cyprusfishingmagazine.com


Copyright © Dacor Advertising & Media LTD 2012
Designed by Dacor