Page 1 of 3

Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Thu Jan 20, 2011 8:33 pm
by pavlos_agianapitis
Ε κοπέλια πως συντηρείτε τους μηχανισμούς σας. Άκουσα ότι κάπκοι φκάλουν το spool του μηχανισμού και βάλουντα σε ελαφριά βραστό νερό για 10 με 20 λεπτά, ε δοκιμάσετε το :?: :?: :?:

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Thu Jan 20, 2011 8:42 pm
by Greg
αν το καμεις αυτο το ποιο πιθανο ειναι το θα γ....εις τα φρενα της μηχανης σιγα σιγα, διοτι οι δισκοι των φρενων ειναι μεσα στο spool... Μαλλον εν για τη 'συντηρηση' της μισηνας που το κανουν αυτο

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Thu Jan 20, 2011 8:44 pm
by Στάθης
Η άποψη μου έιναι να μην το δοκιμάσεις γιατί θα καταστρέψεις το μηχανισμό!

Μετά από κάθε ψάρεμα υπάρχουν δύο τινά.
Να έχει βραχεί ο μηχανισμός με νερό της θάλασσας και να μήν έχει βραχεί.

Αν δεν έχει βραχεί, βγάλε το spool και βάλε το κάτω από τρεχούμενο νερό να ξεπλυθεί η αλμύρα από το νήμα ή την μισίνα.
Η ροή του νερού πρέπει να έιναι πολύ μικρή, ίσα που να σχηματίζεται σταθερή ροή από το στόμιο της βρύσης.
Ακολούθως στέγνωσε το με ένα ρούχο και σκούπισε το μηχανισμό με ένα νοτισμένο ύφασμα πρώτα και ένα στεγνό μετά.
Είναι αρκετό.


Αν σου έχει πέσει ο μηχανισμός στη θάλασσα ή έχει βραχεί, πρέπει να τον αποσυναρμολογήσεις, να σκουπίσεις το παλιό λιπαντικό από μέσα και να βάλεις καινούργιο.
Μην ξεχάσεις το bail arm.
Κάθε κατασκευαστής δίνει οδηγίες για τα μέρη που πρέπει να λιπανθούν, δίνει οδηγίες για τον τύπο της λίπανσης (λάδι-γράσο), όπως επίσης παρέχει σχεδιάγραμμα λύσης και αρμολόγησης του μηχανισμού.

Αν νομίζεις ότι δεν θα καταφέρεις την λύση - αρμολόγηση, μπορείς να πάρεις τον μηχανισμό από κει που τον αγόρασες για να γίνει service, το οποίο ούτως ή άλλως πρέπει να γίνεται καμια φορά το χρόνο.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Sun Jan 23, 2011 8:25 pm
by inglese.fishing
pavlos_agianapitis wrote:Ε κοπέλια πως συντηρείτε τους μηχανισμούς σας. Άκουσα ότι κάπκοι φκάλουν το spool του μηχανισμού και βάλουντα σε ελαφριά βραστό νερό για 10 με 20 λεπτά, ε δοκιμάσετε το :?: :?: :?:
Για κλειστού τυμπάνου μηχανές μπορείς να αφαιρέσεις άλατα και αλλά υπολείμματα που κόλλησαν στα διάφορα κινούμενα μέρη ως εξής.
Αφού αφαιρέσεις το spool βάζεις το μηχανάκι σε χλιαρό νερό με λίγο υγρό πιάτων για 1 ώρα. Δεν μπορείς να κάμεις αλλού είδους συντήρηση.

Αν έχεις ανοιχτού τυμπάνου πρέπει να τον αποσυναρμολογήσεις, να τον καθαρίσεις και να βάλεις το προτεινόμενο από τον κατασκευαστή λιπαντικό.
Ποτέ WD40 γιατί αφαιρεί τα γράσα και το λάδι συντήρησης.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Sun Jan 23, 2011 8:30 pm
by inglese.fishing
Greg wrote: διοτι οι δισκοι των φρενων ειναι μεσα στο spool...
:naughty: όχι στων δικών μου μηχανών

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Sun Jan 23, 2011 9:37 pm
by pavlos_agianapitis
Για κλειστού τυμπάνου μηχανές μπορείς να αφαιρέσεις άλατα και αλλά υπολείμματα που κόλλησαν στα διάφορα κινούμενα μέρη ως εξής.
Αφού αφαιρέσεις το spool βάζεις το μηχανάκι σε χλιαρό νερό με λίγο υγρό πιάτων για 1 ώρα. Δεν μπορείς να κάμεις αλλού είδους συντήρηση.

Αν έχεις ανοιχτού τυμπάνου πρέπει να τον αποσυναρμολογήσεις, να τον καθαρίσεις και να βάλεις το προτεινόμενο από τον κατασκευαστή λιπαντικό.
Ποτέ WD40 γιατί αφαιρεί τα γράσα και το λάδι συντήρησης.


Nαι ρε φίλε εν τούτο που ενοούσα...

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 1:18 am
by Greg
inglese.fishing wrote:
Greg wrote: διοτι οι δισκοι των φρενων ειναι μεσα στο spool...
:naughty: όχι στων δικών μου μηχανών
εξηγατε μου και μενα τοτε για ποιο λογο αφαιρατε το spool πριν βαλετε τη μηχανουα μεσα στο νερο το χλιαρο... (για fixed spool μιλω παντα)

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 9:13 am
by EVANTHIS LOIZOU
Τι σημαινει "ανοικτου τυμπανου" και "κλειστου τυμπανου" :?: :?: :?: :?:
Αν εχετε την καλοσυνη βαλτε Φωτο διοτι ΔΕΝ καταλαβα :oops: :oops:
Τωρα :idea: Κατα ποσο ειναι ενδεδειγμενο να βυθιζουμε μια μηχανουδα στο νερο για μια ωρα :?: :?: :?: :?: :?: :snooty: :snooty: :snooty:
Μονο η νεα σειρα της DAIWA εχει την ικανοτητα να μενει βυθισμενη στο νερο για ωρες και να μην μπαζει στο εσωτερικο της (gear box) νερα. ΑΛΛΑ ρωτατε και τι τιμη εχουν :o :o :o :o

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 10:00 am
by Tryfon
και η vanstaal ? :wink:

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 11:34 am
by marios pafitis
Tryfon wrote:και η vanstaal ? :wink:
:mrgreen: :bow-yellow: :bow-blue: :bow-yellow: Διαστα μια φορα αλλα πναζης μιαν τζιε εχω :bow-yellow: :bow-blue: :bow-yellow: :mrgreen:

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 12:24 pm
by MariosK
Tryfon wrote:και η vanstaal ? :wink:
Κουδουνίζει ωραία :D

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 2:42 pm
by inglese.fishing
Greg wrote:
inglese.fishing wrote:
Greg wrote: διοτι οι δισκοι των φρενων ειναι μεσα στο spool...
:naughty: όχι στων δικών μου μηχανών
εξηγατε μου και μενα τοτε για ποιο λογο αφαιρατε το spool πριν βαλετε τη μηχανουα μεσα στο νερο το χλιαρο... (για fixed spool μιλω παντα)
ρε φίλε εν λογικό να αφήσεις στο spool με την πετονιά πάνω μέσα στο χλιαρό νερό!
εγώ που έχω 0,16 πετονιά τι θα πάθει;

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Mon Jan 24, 2011 2:54 pm
by inglese.fishing
EVANTHIS LOIZOU wrote:Τι σημαινει "ανοικτου τυμπανου" και "κλειστου τυμπανου" :?: :?: :?: :?:
Αν εχετε την καλοσυνη βαλτε Φωτο διοτι ΔΕΝ καταλαβα :oops: :oops:
Τωρα :idea: Κατα ποσο ειναι ενδεδειγμενο να βυθιζουμε μια μηχανουδα στο νερο για μια ωρα :?: :?: :?: :?: :?: :snooty: :snooty: :snooty:
Μονο η νεα σειρα της DAIWA εχει την ικανοτητα να μενει βυθισμενη στο νερο για ωρες και να μην μπαζει στο εσωτερικο της (gear box) νερα. ΑΛΛΑ ρωτατε και τι τιμη εχουν :o :o :o :o
κύριε Ευάνθη, κλειστού τυμπάνου είναι οι μηχανές που είναι εντελώς αδιάβροχες εσωτερικά. Τι φωτογραφία να σου βάλω;
Θα βρεις αρκετές εταιρείες να τις κάνουν έτσι πχ Shimano
EVANTHIS LOIZOU wrote:Τωρα :idea: Κατα ποσο ειναι ενδεδειγμενο να βυθιζουμε μια μηχανουδα στο νερο για μια ωρα
Μια που τις μηχανές μου πριν 3 χρόνια έμεινε κάτι μέρες μες το νερό, και όχι αυτό που πίνεται.

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Wed Jan 26, 2011 3:22 pm
by EVANTHIS LOIZOU
File, Kalispera apo Italia.
O ypologistis pou eho edo den grafi Ellinika ke na me sychorisete gi afto :oops:
Nomizo oti kati to ehis mathi lathos ke protimo na to diorthosoume ke gia to kalo olon sto Forum.
An tha parexigithis omos na min to synehiso to thema afto.
TRYFONA ehis dikio oti ke i Van Staal ine adiavrohi(diladhi DEN mpainni nero mesa sto gear box).

Re: Συντήρηση Μηχανισμού

Posted: Fri Jan 28, 2011 12:51 pm
by inglese.fishing
EVANTHIS LOIZOU wrote:File, Kalispera apo Italia.
O ypologistis pou eho edo den grafi Ellinika ke na me sychorisete gi afto :oops:
Nomizo oti kati to ehis mathi lathos ke protimo na to diorthosoume ke gia to kalo olon sto Forum.
An tha parexigithis omos na min to synehiso to thema afto.
TRYFONA ehis dikio oti ke i Van Staal ine adiavrohi(diladhi DEN mpainni nero mesa sto gear box).

Καταρχάς δεν υπάρχει λόγος να παρεξηγηθώ για ότι θα γράψεις, είμαι πάντα στην διάθεση σου, δεν είμαι όμως από Ιταλία και αν επειενα καμία φορά το μόνο που θα ήθελα να δω εν ο μυστικός δείπνος του Ντα Βίντσι.
Δεν έχω και πολύ χρόνο στην διάθεση μου και σίγουρα θα αφήσω πίσω πράγματα που θα ήθελα να αναφέρω, και θέλω να λυθεί μια και έξω αυτή η παρεξήγηση.


«Ε κοπέλια πως συντηρείτε τους μηχανισμούς σας. Άκουσα ότι κάπκοι φκάλουν το spool του μηχανισμού και βάλουντα σε ελαφριά βραστό νερό για 10 με 20 λεπτά, ε δοκιμάσετε το»
Απάντησα στον pavlos_agianapitis μετά που διάβασα την απάντηση του Στάθη «Αν σου έχει πέσει ο μηχανισμός στη θάλασσα ή έχει βραχεί, πρέπει να τον αποσυναρμολογήσεις, να σκουπίσεις το παλιό λιπαντικό από μέσα και να βάλεις καινούργιο.» χωρίς να αναφερθώ ότι θα κάμει αυτή την διαδικασία όταν ο μηχανισμός του γεμίσει άλατα και άλλα υπολείμματα και δεν είναι διαθεμένος να τον πάρει για συντήρηση σε κάποιον που ξέρει και όχι απαραίτητα σε αυτόν που τον αγόρασε.


Καταρχάς waterproof and water resistance. Στα ελληνικά και τα δυο «νομίζω» είναι τα ίδια. Εν πιστεύω να νόμισες ότι εννοώ waterproof!

Με ρώτησες τι είναι Κλειστού Τυμπάνου και σου απάντησα ότι είναι μηχανές που είναι εντελώς αδιάβροχες εσωτερικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν μας πέσουν στο νερό δεν θα γεμίσουν με νερό.
Έτσι είναι μια κλειστού τύπου
Photo_012811_002.jpg
Photo_012811_002.jpg (50.77 KiB) Viewed 8117 times
Photo_012811_001.jpg
Photo_012811_001.jpg (50.64 KiB) Viewed 8117 times
ακόμα και αν αφαιρέσεις το τύμπανο δεν έρχεσαι σε άμεση επαφή με τον μηχανισμό.

«Για κλειστού τυμπάνου μηχανές μπορείς να αφαιρέσεις άλατα και αλλά υπολείμματα που κόλλησαν στα διάφορα κινούμενα μέρη ως εξής.
Αφού αφαιρέσεις το spool βάζεις το μηχανάκι σε χλιαρό νερό με λίγο υγρό πιάτων για 1 ώρα. Δεν μπορείς να κάμεις αλλού είδους συντήρηση.»
Αν θα το συνέχιζα θα έλεγα
Δεν μπορείς να κάμεις αλλού είδους συντήρηση εσύ (εκτός αν ξέρεις) γιατί για να φτάσεις στον μηχανισμό πρέπει να αφαιρέσεις το τύμπανο και αυτό δεν σημαίνει ότι πάλε θα έχεις εύκολη πρόσβαση.

Για άλλες μηχανές ισχύει ότι έγραψα
«Αν έχεις ανοιχτού τυμπάνου πρέπει να τον αποσυναρμολογήσεις, να τον καθαρίσεις και να βάλεις το προτεινόμενο από τον κατασκευαστή λιπαντικό.
Ποτέ WD40 γιατί αφαιρεί τα γράσα και το λάδι συντήρησης.»
Δες εδώ πόσο εύκολα μπορείς να την συντηρήσεις
http://www.youtube.com/watch?v=2Nowg4BH ... re=related

Δεν είπα σε κανένα να βάλει το μηχανάκι του με σε νερό αμαν δουλεύει μια χαρά και εν του γέμισε άλατα, το γλυκό νερό δεν καταστρέφει ένα μηχανισμό (ούτε διαλύει το γράσο).
Εδώ έχει ένα καλό video για συντήρηση μετά το ψάρεμα
http://www.youtube.com/watch?v=s0lpcoBD ... re=related
και άλλη φορά να σου γράψω που πήρα την μηχανή που μου έπεσε μες τη θάλασσα πως την έκαμαν σέρβις με το wd40 χωρίς να την ανοίξουν.