Page 1 of 1

Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Wed Mar 20, 2013 6:22 am
by AggelosLRK
Επειδη δεν φτανει μοναχα να αγορασουμε τον μηχανισμο μας και να πηγαινουμε ψαρεμα εχοντας την απαιτηση να κρατησει για παντα πρεπει και να τους συντηρουμε ανα τακτα χρονικα διαστηματα και να μεγιστοποιησουμε τον χρονο ζωης τους φθανοντας ακομα και σε διψηφιο αριθμο χρονων.
Υστερα απο παροτρυνση ζητωντας μου ποιες ειναι οι διαδικασιες αποφασισα μολις βρηκα λιγο χρονο ελευθερο να σας παρουσιασω τον δικο μου τροπο συντηρησης με υλικα δικης μου προτιμησης.Ο καθενας μπορει να χρησιμοποιησει οτι υλικα θελει και οποια διαδικασια θεωρει ο ιδιος οτι ειναι σωστη.Εγω απλα θα βαλω καποια πραγματα στην σειρα και θα τονισω ποιες λεπτομερειες ειναι σημαντικες.

Καταρχην θα σας δειξω πια εργαλεια και υλικα χρησιμοποιω για να παρετε μια ιδεα.
Image
Image
Image

Οριστε και ο μηχανισμος που θα χρησιμοποιηθει. Shimano Stradic Ci4 2500
Image

Ξεκινωντας απο τα ευκολα πρωτα θα καθαρισουμε τα φρενα μας.
Image

Ξεκινουμε αφαιρωντας την πεταλουδα προσεχτικα για να μην πεταξει και στην συνεχεια γυριζουμε το spool αναποδα χτυπωντας το στην παλαμη μας για να βγουν οι ροδελες των φρενων.
Image

Στην συνεχεια χρησιμοποιουμε το ασετον σε καποιο δοχειο για να τα μουλιασουμε ολα μεσα και να διαλυθει το γρασσο
Image

Μετα απο 15λεπτα τα βγαζουμε και τα σκουπιζουμε προσεχτικα
Image

Ξεκινουμε το γρασσαρισμα απο το βαθος της πομπινας και καθως βαζουμε τις ροδελες μια-μια τις γρασσαρουμε,ουτε λιγο ουτε παρα πολυ γρασσο (εγω χρησιμοποιω Cal's universal)
Image
Image
Image

Στην συνεχεια γυριζουμε την πομπινα αναποδα για να βαλουμε λιγο γρασσο στην μικρη σουστα που βγαζει τον γαργαλιστικο ηχο των φρενων οταν λειτουργουν
Image

Σειρα εχει η μανιβελα μας την οποια δεν πρεπει να υποτιμουμε στην συντηρηση ειδικα οταν εχει ρουλεμαν,ξεκινησα προσεχτικα το ξυλωμα της.Η stradic εχει 2 ρουλεμαν και ενα πολυ ομορφο χερι.
Image

Τα ρουλεμαν θα τα καθαρισω μεσα σε μπουκαλακι με ασετον ενω τα μεταλλικα μερη θα τα βαλω στο ultrasonic cleaner μαζι με το μπουκαλακι με το ασετον για 15λεπτα περιπου.
Image
Image

Εδω ειναι τα εξαρτηματα καθαρισμενα
Image

Και εδω το γρασσαρισμα που πρεπει (να θυμαστε οτι το λιγο γρασσο ειναι "πολυ")
Image

Εδω κατι πολυ σημαντικο,τα ρουλεμαν πρεπει να αφαιρεθει η ασπιδα προστασιας τους για να λαδωθουν σωστα,σε διαφορετικη περιπτωση μπορει να μην ειναι αρκετο το λαδι που θα περασει μεσα και θα καταστραφουν.
Για την αφαιρεση της ασπιδας πρεπει να παρατηρησετε μια μικρη εσοχη πανω στο ρουλεμαν και με κατι αιχμηρο (εγω χρησιμοποιω αγγιστρι) να αφαιρεσετε προσεχτικα την βαση της ασπιδας της οποια κρατα στο τοπο της.
Image

Σειρα τωρα εχει το "καταραμενο" line roller "καταραμενο" γιατι αποτελει το κυριως βασανο των μηχανισμων μας καθως στραγγιζει την πετονια/νημα καθως τυλιγει και ειναι εκτεθιμενο παντα στην αλμυρα και στον ηλιο.
Εδω με την σειρα ολοκληρο το Line roller της stradic.Αν παρατησετε θα δειτε πως το ρουλεμαν παρουσιασε προιμα σημαδια σκουριας.
Image

Και εδω μετα το καθαρισμα.Μπορειτε να φανειτε λιγο παραπανω γεναιοδοροι με το γρασσο σε αυτην τη περιπτωση καθως με το δουλεμα θα απλωθει μονο του εκει που πρεπει και οτι ειναι παραπανω θα βγει εξω και θα το σκουπισετε.
Image

Συνεχεια με το μπρατσο του pick up.Αν θεωρησετε πως δεν χρειαζετε συντηρηση(δλδ αν ανοιγει και κλεινει ομαλα) δεν ειναι απαραιτητο να το ανοιξετε και θα αποφυγετε μπελαδες αν οι σουστες σας σπαζουν τα νευρα.Εγω παντα τα ανοιγω γιατι συνηθως εχει αμμο απο τις παραλιες.
Image

Βαζουμε αρκετο γρασσο στα εσωτερικα για να ελαχιστοποιησουμε τις τριβες.
Image

Στην συνεχεια προχωρουμε στο εσωτερικο του μηχανισμου αφαιροντας πρωτα την μικρη βιδα που εμποδιζει το παξιμαδι να ξεβιδωσει και αφαιρουμε το πανω μερος του μηχανισμου οπου το πρωτο που θα συναντησουμε ειναι το συστημα αντεπιστροφης.Σε αυτο το σημειο πρεπει να αναφερω πως αν δεν εχει εμφανη σημαδια οξειδωσης(ζουμια απο σκουρια και τραχη δουλεμα του αξονα που συνοδευεται απο θορυβο σαν να εχει αμμο) δεν αξιζει τον κοπο να το ανοιξουμε.Αν χρειαστει να το ανοιξουμε το καθαριζουμε και θυμομαστε την σειρα που πρεπει να το κλεισουμε παλι.Προσοχη δεν θελει γρασσο παρα μονο 1-2 σταγονες λαδι.
Image

Στην συνεχεια συναντουμε το καθετο γραναζι με το κεντρικο ρουλεμαν και το σιδερο που κλειδωνει την αντεπιστροφη.Τα αφαιρουμε και προσεχουμε τα washers(μικρες ροδελες χαλκινες/μπρουτζινες/αλουμινιο κτλ) να μην χαθουν καθως μπορει απο το καιρο και τα βρωμικα γρασσα να μην φαινονται
Image

Και επιτελους φτασαμε στην καρδια του μηχανισμου οπου βλεπουμε τα διαφορα γραναζια και ρουλεμαν τα οποια θα αφαιρεσουμε για καθαρισμα.Ευτυχως η shimano βαζει αρκετο γρασσο κατι το οποιο φαινετε αν και εμενα δεν μου αρεσει γιατι μαζευει ολη την βρωμια εκει ακριβως που δεν πρεπει,γυρω απο το κεντρικο αξονα δλδ.
Image
Image
Image

Εδω μετα το καθαρισμα τους (παντα με το ultrasonic και την διαδικασια των ρουλεμαν που ανεφερα πιο πανω)
Image

Εδω εβαλα λιγο λεπτο γρασσο για μονωση στο σκελετο του μηχανισμου
Image

Και εδω ο μηχανισμος γρασσαρισμενος και ετοιμοπολεμος.
Image

Συναρμολογουμε πισω τον μηχανισμο και ειμαστε ετοιμοι για πολλα ψαρεματα ακομα!!
Image


Φυσικα καθε εταιρια χρησιμοποιει την δικη της αρχιτεκτονικη οποτε μην περιμενετε μια daiwa να εχει παρομοιο εσωτερικο με μια shimano κτλ
Καλο ειναι να εχετε διπλα σας παντα το σχεδιαγραμμα του μηχανισμου σας και να ειστε προσεχτικοι με τα μικρα εξαρτηματα τα οποια χανονται κατω απο την μυτη μας.
Ελπιζω να βοηθησα μερικους απο εσας. :thank:

Re: Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Wed Mar 20, 2013 9:08 am
by M.S.BUFFALO
μπραβο σου που διχνεις τα μυστικα σου δωρεαν, αλλα εσυ εννα καταστραφεις που μονος σου ετσι που παεις...

τωρα εννα μου πεις οτι οι παραπανο εννα τες ξηλωσουν και εν θα τα βρισκουν να τες ξαναστησουν και παλε σε σενα εννα τες φερουν. :lol: :lol:

Re: Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Wed Mar 20, 2013 10:24 am
by AggelosLRK
M.S.BUFFALO wrote:μπραβο σου που διχνεις τα μυστικα σου δωρεαν, αλλα εσυ εννα καταστραφεις που μονος σου ετσι που παεις...

τωρα εννα μου πεις οτι οι παραπανο εννα τες ξηλωσουν και εν θα τα βρισκουν να τες ξαναστησουν και παλε σε σενα εννα τες φερουν. :lol: :lol:
Μοναχα το κοστος των υλικων χωρις το μηχανημα ειναι πανω κατω 40ευρο,εγω με 15-20ευρο δινω εγγυημενο αποτελεσμα :)
Εγω με τον οδηγο απλα να βοηθησω θελω τον κοσμο να προσεχει τους μηχανισμους του γιατι υπαρχει η εντυπωση πως ο μηχανισμος ψαρεματος ειναι αθανατος,για μενα ειναι hobby και ο καθε μηχανισμος που μπαινει στο εργαστηριο μου ειναι μια ιστορια τοσο μηχανολογικη οσο και ψαρευτικη,ανοιγοντας τα φρενα μπορω να καταλαβω ποσα ψαρια εχει βγαλει και ποσο μεγαλα,βλεποντας τα γραναζια βλεπω τα χιλιομετρα,ανοιγοντας μηχανισμους απο την δεκατια του 70 μεχρι και τους καινουργιους 2012 με ενθουσιαζει η εξελιξη τους αρχιτεκτονικα.
Εχω μια ιδιαιτερη σχεση μαζι τους :D

Re: Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Wed Mar 20, 2013 10:26 am
by AggelosLRK
Φυσικα υπαρχουν και αλλοι παραμετροι που κανουν τον μηχανισμο να δουλευει καλυτερα απο καινουργιος αλλα δεν τους αναφερω οχι γιατι υπαρχουν μυστικα (φυσικα εχω και εγω τα κολπα μου) αλλα γιατι θα σαντανωσουν τον απλο χρηστη τους.

Re: Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Wed Mar 20, 2013 5:54 pm
by fISHANDCHIPS
Ευχαριστούμε Αγγελε για την περιγραφή

Re: Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Thu Mar 21, 2013 9:06 am
by ditris
DIY Συντήρηση μηχανισμού? HA! Πιάνεις τηλ τον Άγγελο τζε πνάζει η κελέ σου. :lol:
Εισαι μάστρος !

Re: Οδηγος συντηρησης μηχανισμου τυπου spinning

Posted: Thu Mar 21, 2013 10:39 pm
by marios0
νομιζω τωρα τζαι να παει θα εχεις παραπανο δουλεια μονο τζαι μονο που εδιξες τη φασαρια ειναι.